خروج اضطراری واحدهای تولید برق نیروگاه ری ۹ درصد کاهش یافت
تاریخ انتشار : خرداد ۱۸, ۱۴۰۲ ۴:۴۵ ب.ظ
 
مدیرعامل نیروگاه برق ری اعلام کرد: خروج اضطراری واحدهای تولید برق این نیروگاه در سال ۱۴۰۰ از ۱۹۸ مورد به ۱۸۰ مورد در سال گذشته رسید که شاهد کاهش ۹ درصدی در این بخش هستیم.
 خروج اضطراری واحدهای تولید برق نیروگاه ری ۹ درصد کاهش یافت

به گزارش ندای وارنا؛ حمید بادرستانی روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت: در مقایسه عملکرد سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ واحدهای تولید برق نیروگاه ری، شاهد رشد ۱۱ درصدی آمادگی واحدها، افزایش پنج درصدی تولید ناخالص و افزایش پنج درصدی تولیدخالص هستیم.

وی با بیان اینکه همیار تولید برق در نیروگاه‌ها باشیم، اظهار داشت: از شهروندان درخواست می کنیم با مدیریت صحیح مصرف برق، کمک رسان مردم مناطق دیگر کشور در شرایط طاقت فرسای گرم سال باشند.
این مسئول در تشریح فرآیند سخت تولید انرژی برق در نیروگاه‌ها و ضرورت مدیریت صحیح مصرف برق از سوی مصرف کنندگان در فصل گرم تابستان خاطرنشان کرد: با آغاز فصل گرما، نیروگاه‌ها به عنوان بخشی از صنعت بزرگ برق و متولی تولید انرژی الکتریکی در کشور، همواره با موضوع پیک مصرف و محدودیت‌های تولید در تابستان مواجه هستند که این مهم، نیازمند توجه بیشتر مردم و مصرف کنندگان به این شرایط حساس است.
بادرستانی، تولید برق را فرآیندی سخت و پر زحمت توسط جهادگران عرصه تولید این انرژی ارزیابی و تاکید کرد: اگر هموطنان از نزدیک شاهد تلاش شبانه روزی و سختی تولید برق باشند، قطعا مصرف را مدیریت و صرفه جویی خواهند کرد و همیاران ما در تولید برق خواهند بود.

این مسئول در بخش دیگری از سخنانش با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل گفت: با توجه به همجواری نیروگاه برق ری با مرقد مطهر حضرت امام خمینی (ره) توفیق میزبانی از زائران حرم امام را داشتیم و با برنامه ریزی انجام شده امسال ۴۵۰ نفر از همکاران سایر نیروگاه ها و برق منطقه‌ای اسکان و پذیرایی شدند

وی افزود: با تشکیل کمیته های ستاد ارتحال اسکان، پذیرایی، امنیت، بهداشت و درمان، فرهنگی و تبلیغات، بازرسی، بدرقه، اعزام و پشتیبانی همه امکانات و ظرفیت های نیروگاه ری برای میزبانی از ۴۵۰ نفر زائر از نیروگاه های اهواز ، مفتح ، قم ، شازند، سهند (بناب)، نکا ، نیروگاه اصفهان و برق منطقه‌ای اصفهان که در مراسم سی و چهارمین سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی شرکت کرده بودند انجام شد.

بادرستانی یادآور شد: نیروگاه برق ری علاوه بر تولید برق پایدار وخدمت رسانی به زائران نیروگاهی کشور در مراسم سی و چهارمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) این خدمت را با افتخار انجام داد.

نیروگاه گازی ری در زمینی به مساحت ۵۲ و نیم هکتار در هفت کیلومتری مرکز شهرستان ری در نزدیکی پالایشگاه تهران قرار دارد.

این نیروگاه دارای ۲۱ واحد توربین گازی به ظرفیت اسمی ۸۰۰ مگاوات است که تولید برق آن بنا به فصول سرد و گرم سال متغیر است.

کد مطلب: 13651
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری