فرماندار ورامین:
خشک شدن «بند علیخان» زندگی در استان تهران را مختل می کند
تاریخ انتشار : مهر ۱۷, ۱۳۹۶ ۱۱:۴۰ ق.ظ
 
فرماندار ورامین گفت: اگر تالاب بندعلیخان خشک شود، بحران ریزگرد منطقه ورامین و استان تهران را فرا گرفته و زندگی مردم در این استان را مختل می کند.
 خشک شدن «بند علیخان» زندگی در استان تهران را مختل می کند

به گزارش ندای وارنا به نقل از مهر، محمدرضا یوسفی صبح دوشنبه در جمع تعدادی از خبرنگاران در خصوص دیدار با عیسی کلانتری، رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست پیرامون مسائل زیست محیطی شهرستان ورامین گفت: در این دیدار به ویژه تالاب فصلی بندعلیخان مورد بحث قرار گرفت و از وی برای رفع مشکلات این حوزه شهرستان تقاضای همکاری ویژه کردم.

وی با بیان این که تالاب فصلی «بندعلیخان» در معرض نابودی کامل قرار دارد، اظهار کرد: تالاب فصلی «بندعلیخان» با وسعت آبگیر ۲۵ هزار هکتار یکی از مهم ترین مناطق زیست محیطی استان تهران است که با نابود شدن آن، ساکنان مناطق مختلف ورامین باید از شهرستان کوچ کنند چرا که ریزگردهای حاصل از این تالاب می تواند زندگی افراد را مختل کند.

فرماندار ورامین افزود: اگر تالاب بندعلیخان خشک شود، بحرانی همچون خشکی دریاچه ارومیه منطقه ورامین و استان تهران را تهدید می کند.

وی اظهار کرد: در ابتدای سال جاری و با بارندگی های مناسب صورت گرفته ، بخشی از این تالاب آبگیری شد ولی این منطقه باید به طور دائم آبگیری شود تا علاوه بر حفظ حیات تالاب، مراتع اطراف آن که حدود ۵۴ هزار هکتار وسعت دارد سیراب شده و دامداران و مرتع داران منطقه بتوانند از گیاهان آن برای چرای دام استفاده کنند.

یوسفی تاکید کرد: اگر تالاب بندعلیخان خشک شود، بحران ریزگرد منطقه ورامین و استان تهران را فرا گرفته و خطر بزرگی زندگی ساکنان منطقه را تهدید کرده و زندگی آن ها مختل می شود، لذا مسئولان استان تهران رئیس سازمان محیط زیست باید به عنوان پروژه ملی به آن نگاه کرده و چاره اندیشی کنند.

کد مطلب: 2319
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری