رییس منابع طبیعی ورامین:
خشک شدن تالاب بند علی خان سبب شکل گیری کانون جدید گردوغبار می شود
تاریخ انتشار : مرداد ۱۰, ۱۳۹۷ ۵:۱۲ ب.ظ
 
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ورامین گفت: با خشک شدن تالاب بند علی خان و مراتع آن باید منتظر شکل گیری کانون جدید پدیده گرد و غبار در جنوب شرقی پایتخت باشیم.
 خشک شدن تالاب بند علی خان سبب شکل گیری کانون جدید گردوغبار می شود

به گزارش ندای وارنا؛احمد فدائی صبح چهارشنبه با اعلام این که زنگ خطر ایجاد کانون جدید گرد و غبار و ریزگرد در کنار گوش پایتخت به صدا درآمده است، در جمع خبرنگاران افزود: تالاب بند علی خان و پوشش گیاهی و مرتعی آن در فهرست یکی از کم نظیرترین اکوسیستم های استان تهران قرار دارد که نقش بسزائی در کنترل گرد و غبار و ریزگرد و همچنین مهاجرت پرندگان به سمت منطقه را داشته که با توجه به شرایط اقلیمی و عدم تأمین آب، درختچه های گز و پوشش گیاهی آن با خشکی روبرو شده و به زودی این تالاب به عنوان کانون جدید گرد و غبار در استان تهران خودنمائی خواهد کرد.

وی خشک شدن تالاب بندعلی خان و مراتع آن را معضلی زیست محیطی دانست و اظهار داشت: برای جلوگیری از خشک شدن این منطقه نیازمند نگاه ملی هستیم و برای احیای تالاب و برون رفت از این معضل تأمین آب و تخصیص حق آبه های آن تنها راه ممکن برای نجات این منطقه ارزشمند است.

فدائی با ابراز نگرانی از وضعیت نامطلوب پیش آمده برای تالاب بند علی خان تصریح کرد: چنانچه وضعیت به همین روال پیش رود و فکری برای نجات آن نشود جوامع محلی و پایتخت نشینان با تهدید جدی گرد و غبار و ریزگرد روبرو خواهند شد.

وسعت این تالاب حدود ۱۳۵ هزار هکتار است که حدود ۲۵ هزار آن در حوزه استان تهران می باشد و مابقی در استان قم واقع شده است.

منبع : مهر

انتهای پیام/

کد مطلب: 2620
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری