/مسجد و بانوان/ امام جماعت مسجد امام حسین (ع) شهر ری:
دانش و مهارت‌های زنان و مردان در مساجد به صورت یکسان استفاده شود
تاریخ انتشار : مرداد ۲۴, ۱۳۹۷ ۱:۴۶ ب.ظ
 
امام جماعت مسجد امام حسین (ع) شهر ری، گفت: اثرگذاری برنامه‌ها و طرح‌های مساجد و سایر نهادهای دینی در صورت استفاده حداکثری از دانش، مهارت‌ها و تجارب زنان و مردان به صورت یکسان، در میان همراهان و همنشینان مساجد، بیشتر خواهد بود.
 دانش و مهارت‌های زنان و مردان در مساجد به صورت یکسان استفاده شود

به گزارش ندای وارنا؛آیت‌الله سیدرضا حسینی مازندرانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار مسجد و کانون‌های مساجد درباره نگاه دستگاه‌های متولی و پشتیبان مساجد با حوزه بانوان، گفت: انتخاب شعارها و رویکردهای سالیانه مرکز رسیدگی به امور مساجد با محوریت حوزه بانوان، در سالیان اخیر نشان دهنده اهمیت این موضوع در مدیریت کلان کشور است.

وی با انتقاد از نبود فضایی مناسب برای بانوان در برخی مساجد کشور، خاطرنشان کرد: ما هنگام ساخت مسجد امام حسین(ع) در شهر ری توجه ای یکسان به زنان و مردان داشتیم، و این رویکرد را در مدیریت ۴۵ ساله این مسجد لحاظ کرده ایم، که یکی از دلایل موفقیت این خانه خدا همین رویکرد بوده است.

امام جماعت مسجد امام حسین (ع) در ادامه با بیان اینکه اسلام جایگاه ویژه ای برای حضور زنان در مساجد قائل است هرچند برخی از مساجد، فضایی مناسب برای این قشر درنظر نگرفته اند، اظهار کرد: زنان نقشی فعال و در برخی رویدادها، پیشروتر از مردان در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس داشته اند، بنابراین هرچقدر به این قشر کم توجهی شود، دچار آسیب ها و مشکلات جدی در حوزه های فرهنگی و اجتماعی خواهیم بود.

مسئول حوزه علمیه امام حسین(ع) شهر ری ادامه داد: زنان نقشی فعال در نهادهای مسجد امام حسین(ع) شهر ری دارند زیرا باور ما اثرگذارتر بودن برنامه ها و طرح های مساجد و سایر نهادهای دینی در صورت استفاده حداکثری از دانش، مهارت ها و تجارب زنان و مردان به صورت یکسان است.

منبع :خبرگزاری شبستان

انتهای پیام/

کد مطلب: 3003
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری