دبیرخانه قیام خونین ۱۵ خرداد در پیشوا فعالیت خود را آغاز کرد
تاریخ انتشار : اردیبهشت ۲۳, ۱۴۰۲ ۴:۳۸ ب.ظ
 
عضو شورای اسلامی شهر پیشوا گفت: دبیرخانه قیام خونین ۱۵ خرداد با مسئولیت شورای اسلامی شهر پیشوا فعالیت خود را با هفت کمیته و با هدف گرامیداشت این واقعه بزرگ تاریخی آغاز کرد.
 دبیرخانه قیام خونین ۱۵ خرداد در پیشوا فعالیت خود را آغاز کرد

به گزارش ندای وارنا؛ حسین حیدری روز شنبه در آئین رونمایی از پوستر رویداد ادبی نیمه خرداد که در شهرستان پیشوا برگزار شد اظهار داشت: امسال مسئولیت دبیرخانه قیام ۱۵ خرداد به شورای اسلامی شهر پیشوا سپرده شده که برای ساماندهی و هماهنگی امور، کمیته‌های هفت گانه‌ای برای هماهنگی امور و اجرای دقیق برنامه‌های مختلف فرهنگی، ورزشی تشکیل شد.

وی افزود: یکی از مهمترین کمیته‌های قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲، کمیته شعر ملی ۱۵ خرداد که قرار است به صورت مشترک در سه شهرستان ورامین، قرچک و پیشوا که این قیام در آن رخ داده برگزار شود و دکتر حسین نوش‌آبادی نماینده مردم این سه شهرستان هماهنگی برگزاری این کنگره عظیم را که در روزهای ۱۱، ۱۲ و ۱۳ خرداد برگزار شود را بر عهده دارد.

دبیرخانه قیام خونین ۱۵ خرداد فعالیتش را آغاز کرد

وی با اشاره به اقدامات کمیته ورزش دبیرخانه قیام ۱۵ خرداد گفت: این کمیته در قالب ۹ رشته ورزشی والیبال، فوتسال، تکواندو، دو صحرا نورودی، پرورش اندام، فیتنس، کشتی، کورس اسب دوانی و هاکی فعالیت خود را از سوم تا ۱۶ خرداد آغاز می‌کند که تعدادی از این مسابقات به صورت کشوری و استانی و برخی نیز به صورت منطقه‌ای برگزار می‌شود.

این مسئول اظهار داشت: کمیته علمی پژوهشی دبیرخانه قیام ۱۵ خرداد با محوریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین- پیشوا فعالیت خود را با تبدیل ۵۰ اثر از اسناد مهم ۱۵ خرداد به ۵۰ تابلوی نفیس و نمایش آن در صحن مطهر امامزاده جعفر(ع) انجام می‌دهد ضمن این که مقالات جمع آوری شده توسط اندیشمندان و پژوهشگران از سوی دانشگاه آزاد اسلامی در قالب یک کتاب به چاپ رسیده و در اختیار علاقمندان قرار می گیرد.

حیدری از برگزاری مسابقات کشوری هاکی و نشست علمی کشوری ۱۵ خرداد با مسئولان استانی و کشوری به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین – پیشوا در دهم خرداد خبر داد.

وی با اشاره به فعالیت کمیته هنری دبیرخانه قیام ۱۵ خرداد گفت: فعالیت کمیته هنری دبیرخانه ۱۵ خرداد با برگزاری شب خاطره با پخش زنده تلویزیونی در صحن مطهر امامزاده جعفر(ع) آغاز می‌شود و برپایی تئاتر خیابانی، تصویرسازی شهدای ۱۵ خرداد و شب شعر ۱۵ خرداد از دیگر اقداماتی است که توسط این کمیته به مناسبت گرامیداشت ایام ۱۵ خرداد اجرایی می‌شود.

دبیرخانه قیام خونین ۱۵ خرداد فعالیتش را آغاز کرد

عضو شورای اسلامی شهر پیشوا از کمیته آموزش و پرورش به عنوان دیگر کمیته قیام ۱۵ خرداد یاد کرد و افزود: فعالیت این کمیته در قالب برگزاری کنگره شعر ۱۵ خرداد با مشارکت دانش‌آموزان مقاطع متوسطه اول و دوم، اردوی یک روزه دفاع مقدس با حضور ۱۷۰ نفر از دانش آموزان دختر و پسر و بازدید از غرفه ۱۵ خرداد، جمع آوری دلنوشته به شهدای ۱۵ خرداد توسط دانش آموزان و روایتگری و خاطره نویسی برگزار می‌شود.

وی یکی از آرزوهای دیرینه مردم دشت ورامین را دیدار با رهبر معظم انقلاب همزمان با سالروز قیام خونین ۱۵ خرداد یاد کرد و اظهار امیدواری کرد با پیگیری نماینده شهرستان، زمینه این مهم محقق شود.
این مسئول خاطرنشان کرد: به منظور آشنایی آحاد جامعه با فعالیت کمیته شعر، قرار است تیزر تبلیغاتی از شبکه‌های صدا و سیما پخش شده و پوستر آن نیز علاوه بر نمایشگاه کتاب، برای سایر استان های کشور نیز ارسال شود
در جریان قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲ مردم ورامین، هفت جوان به نام های سیدمرتضی طباطبایی، حسن خانی، عزت الله رجبی، امیرهوشنگ معصومشاهی، جعفر عرب مقصودی، مسیب مهابادی و ابوالقاسم اردستانی به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.
شهرستان های ورامین، پیشوا و قرچک در جنوب شرق استان تهران قرار دارد.

کد مطلب: 13305
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری