درشرق استان تهران جرائم کاهش و کشفیات با همکاری مردم افزایش یافته است
تاریخ انتشار : شهریور ۲۵, ۱۳۹۷ ۸:۰۳ ب.ظ
 
جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی گفت: شرایط امنیتی شرق استان تهران خوشبختانه بهتر از دوره قبل شده و جرائم کاهش و کشفیات با همکاری مردم افزایش یافته است.
 درشرق استان تهران جرائم کاهش و کشفیات با همکاری مردم افزایش یافته است

به گزارش ندای وارنا؛سردار اسکندر مومنی صبح یکشنبه در حاشیه مراسم تجمیع سامانه پلیس ۱۱۰ شرق استان تهران طی سخنانی در جمع خبرنگاران گفت: طرح ویژه ای توسط نیروی انتظامی با رویکرد انتظامی و ترافیکی برای بازگشایی مدارس و نیز برگزاری مراسم عزاداری سیدالشهدا( ع) و دسته روی پیش بینی شده است.

وی گفت: در رویکرد ترافیکی اقداماتی برای روان سازی تردد خودروها و دسته جات صورت می گیرد، که مردم در آرامش به عزاداری خود برسند.

مومنی افزود: تمام نقاطی که مراسم عزاداری برگزار می شود، توسط پلیس پوشش انتظامی داده می شود.

وی با بیان این که حجم ترافیک در روزهای بازگشایی مدارس افزایش قابل توجهی خواهد داشت، گفت: طبق گزارش های رسیده حتی تا ۳۰ درصد افزایش ترافیک در این ایام به ویژه در پایتخت را شاهد خواهیم بود و در این زمینه آمادگی لازم وجود دارد، این افزایش ترافیک به این دلیل است، که در تابستان ها بسیاری از افراد به سفر می روند و نیز مدارس و دانشگاه ها باز نیست، در این خصوص نیز طرح ویژه ای در زمینه های ترافیکی و انتظامی پیش بینی شده و تا فواصلی از مدارس پوشش ترافیکی داده می شود.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی گفت: حضور گسترده همکاران من در اطراف مدارس برای کنترل امنیت در آمدوشد به طور کامل پیش بینی شده و با همکاری مردم سفرهای اواخر تابستان، عزاداری محرم و بازگشایی مدارس را به بهترین نحو خواهیم داشت، امسال از داخل خود هیئات داوطلبانی به عنوان همیاران محرم انتخاب شدند، که نمایندگانی برای همکاری با پلیس هستند، تا نسبت به سال گذشته امنیت، آرامش و نظم ترافیکی بهتری خواهیم داشت.

تجمیع پلیس ۱۱۰ قابلیت خدمت رسانی به مردم را افزایش می دهد

مومنی هدف از سفرش به ورامین را بازدید و نظارت و تجمیع سامانه ۱۱۰ پلیس شرق استان تهران عنوان کرد و اظهار داشت: تجمیع پلیس ۱۱۰ قابلیت خدمت رسانی به مردم را افزایش می دهد.

وی اضافه کرد: مراکز ۱۱۰ در سراسر کشور با تدبیر فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی تجمیع می شوند، که در این خصوص این اقدام در بخش عمده ای از استان ها صورت پذیرفته است، مفهوم تجمیع ۱۱۰ این است، که در تمام شهرستان های تحت پوشش مرکز فوریت های پلیسی جمع شده و به مرکز استان آمده است، این امر سبب صرفه جویی نیرو می شود، اما نکته بسیار مهم دیگر اعمال نظارت و کنترل بیشتر بر عملکرد این مرکز است.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی افزود: زمانی که فردی با مرکز فوریت های پلیسی استان تماس می گیرد، این تماس بلافاصله از استان به شهرستان مربوطه منتقل می شود و آن شهرستان دخالتی در نوع تماس و یا خدای ناخواسته تغییر و کتمان تماس ندارد و امکان بهره برداری مدیریتی افزایش می یابد، این طرح در حال اجرا در سراسر کشور است و این تجمیع در حدود ۲۰ استان انجام شده و مابقی استان ها نیز تا پایان سال انجام می شود.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص علت دیر رسیدن گشت های پلیس در مواقع اعلام به سامانه ۱۱۰ گفت: ممکن است، در برخی مواقع گشت دیر برسد، این امر را انکار نمی کنیم، اما همین الان با ۲ مورد متقاضی در پردیس و پیشوا به صورت تصادفی تماس گرفتم، یکی از موارد گشت در ۵ دقیقه رسیده بود و در مورد بعدی در کم تر از ۱۰ دقیقه در محل حاضر شده بود، نمی خواهیم بگوییم مشکلی وجود ندارد، اما برای شکایت از دیر رسیدن احتمالی گشت پلیس می توانید، به سامانه ۱۹۷ اعلام کنید.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی در ادامه به نظارت کنترلی خود سامانه ۱۱۰ اشاره کرد و افزود: در این سامانه روزانه با تعدادی از متقاضیان تماس گرفته می شود و عملکرد و زمان حضور پلیس ۱۱۰ را کنترل می کند.

تخصیص بودجه برای ساختمان ستاد فرماندهی شرق استان تهران

مومنی افزود: در نیروی انتظامی سالانه یک نظارت ستادی بر روی همه استان ها و تمام بخش های پلیس، با اخذ آزمون ها و نظارت های میدانی صورت می گیرد.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی با بیان این که نمرات فرماندهی انتظامی شرق استان تهران نسبت به دوره گذشته ۴ نمره از ۱۰۰ نمره افزایش داشته است، گفت: شرایط امنیتی شرق استان تهران خوشبختانه بهتر از دوره قبل شده و جرائم کاهش و کشفیات با همکاری مردم افزایش یافته است.

وی بر اهمیت نظرسنجی و افکارسنجی اشاره کرد و گفت: در آخرین نظرسنجی های انجام شده، رضایت مندی مردم از امنیت عمومی در داخل کشور نزدیک به ۹۰ درصد و رضایت مندی از پلیس بالای ۷۰ درصد بوده است، که این افزایش رضایت مندی به دلیل اطلاع رسانی رسانه ها و زحمات همکاران من بوده است، یکی از مهم ترین نعمت ها امنیت است، در پناه امنیت هرگونه رشد، توسعه، تغییر، تحول و پیشرفت در جامعه اتفاق می افتد.

وی در ادامه ضمن تقدیر از عملکرد رسانه ها گفت: نقش رسانه در ایجاد امنیت در جامعه غیر قابل انکار است.

مومنی در خصوص ساخت ستاد فرماندهی ویژه شرق استان تهران گفت: ساخت و نوسازی اماکن نیروی انتظامی امروز مورد بحث و بررسی قرار گرفت، امروز تصمیم گرفته شد، که اعتبار خاصی از سوی نیروی انتظامی برای ساخت این ستاد در نظر گرفته شود، که بخشی از آن امسال و بخش عمده در اعتبارات ۹۸ محقق خواهد شد.

منبع : ورامین ما

انتهای پیام

کد مطلب: 3858
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری