در خانه ماندن، عامل اصلی پیشگیری از مسمویت در زمان آلودگی هواست
تاریخ انتشار : آذر ۲۷, ۱۴۰۲ ۸:۵۹ ب.ظ
 
پزشک عمومی شهرستان قرچک، ماندن در خانه و استفاده بیش از اندازه مایعات، سبزیجات، شیر و لبنیات را عامل پیشگیری از مسمومیت آلودگی هوا دانست.
 در خانه ماندن، عامل اصلی پیشگیری از مسمویت در زمان آلودگی هواست

به گزارش ندای وارنا؛ داوود کاظمی، پزشک عمومی شهرستان قرچک که ۱۷ سال است در درمانگاه امیرالمؤمنین(ع) این شهرستان مشغول خدمت کردن به مردم این منطقه است، در گفت‌وگو با پانا با اشاره به اینکه آلودگی هوا چه خطراتی برای افراد یک جامعه دارد، تصریح کرد: «آلودگی هوا در چند سال اخیر افزایش چشمگیری داشته و چیزی که طی چند هفته اخیر شاهد آن بوده‌ایم بیشتر آلاینده‌های نفتی هستند که مربوط به پالایشگاه‌ها می‌شوند. این عامل می‌تواند در طولانی مدت در رشد کودکان و همچنین در افراد مسن و بیماران حساس و زنان باردار ریه‌ها و دستگاه‌تنفسی آنها تاثیر بسیار منفی داشته باشد.»

کاظمی با بیان اینکه در زمان آلودگی‌ هوا، تغذیه یکی از مهمترین عوامل برای جلوگیری از مسمومیت است، تشریح کرد: «برای اینکه مقاومت بدن را در مقابل سمومی که در هوا وجود دارد، افزایش دهیم می‌توان به مصرف سبزیجات، آبمیوه‌های طبیعی، میوه‌های تازه، مصرف شیر و لبنیات اشاره کرد که مصرف مایعات می‌تواند باعث دفع سموم شود. در واقع یکی از نکات کلیدی برای داشتن بدنی سالم مصرف روزانه مایعات است که مقدار مقاومت و ایمنی بدن را افزایش می‌دهد.»

این پزشک عمومی در رابطه با اینکه زمانی که هوا آلوده است چه افرادی نباید در صورت لزوم از خانه خارج شوند اذعان کرد: «در روزهایی که به عنوان روزهای پرخطر اعلام می شود، افراد مسن، کودکان و زنان باردار ترجیحاً نباید از منزل خارج شوند، چرا که برای سلامتی آنها مضر است، همچنین افرادی که به بیماری‌های مزمن آسم و ریوی مبتلا هستند باید به خوبی مراقب سلامتی خود در زمان آلودگی هوا باشند و حتی آنهایی که به تازگی متوجه بیماری ریوی خود شده‌اند مانند ذات‌الریه و بیماران قلبی باید در زمان آلودگی هوا در منزل بمانند و تا حد ممکن بیرون از منزل فعالیتی نداشته باشند و تردد نکنند.»

وی عنوان کرد: «در پایان به مردم می‌گویم مهمترین عامل خودمراقبتی در زمان آلودگی هوا، ماندن در منزل است. به طوری که امروزه علم، پیشرفت‌های زیادی داشته است، ما می‌توانیم بدون خارج شدن از منزل با استفاده از اپلیکیشن های مختلف خرید کنیم و کارهای بانکی خود را انجام دهیم. البته مصرف میوه و سبزیجات نیز بی ثمر نیست. هموطنان باید سعی کنند با استفاده از این امکاناتی که وجود دارد ترجیحاً از منزل خارج نشوند.»

منبع: پانا

کد مطلب: 15043
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری