نماینده مردم ورامین در مجلس:
دسترسی آسان مردم به امکانات بهداشتی و درمانی از حقوق شهروندی است
تاریخ انتشار : اردیبهشت ۷, ۱۴۰۲ ۱۲:۴۲ ب.ظ
 
نماینده مردم شهرستان‌های ورامین‌، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی گفت: دسترسی آسان مردم به امکانات بهداشتی و درمانی و ارتقای سطح سلامت عمومی، از حقوق شهروندی است.
 دسترسی آسان مردم به امکانات بهداشتی و درمانی از حقوق شهروندی است

به گزارش ندای وارنا؛ حسین نوش آبادی پنجشنبه ۷ اردیبهشت ماه در مراسم تودیع و معارفه رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان قرچک، خاطرنشان کرد: تامین نیازهای بهداشتی و درمانی و دسترسی آسان مردم به خدمات پزشکی از اصول مصرح قانون اساسی است و جزء حقوق مسلم شهروندی محسوب می شود.
وی با اشاره به جایگاه حوزه سلامت در قوانین فرادستی بویژه قانون اساسی و سند چشم انداز برنامه بیست ساله کشور و سیاست های کلی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، تاکید کرد: ارتقای سطح سلامت مردم، روزآمد کردن برنامه های بهداشتی و درمانی، کاهش مخاطرات و آلودگی های تهدید کننده‌ سلامت، ارتقای سطح سلامت روان مردم با تکیه بر سبک زندگی اسلامی- ایرانی، تامین امنیت غذایی و توزیع عادلانه پزشکان متخصص، از وظایف قانونی وزارت بهداشت و درمان کشور است.
نماینده مردم شهرستانهای ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس با اشاره به ضرورت پیشگیری و اولویت آن نسبت به درمان، گفت: خدمات حوزه سلامت باید معطوف بر چهار سطح از سطوح خدمات رسانی به مردم باشد، خدمات بهداشتی و پیشگیری، سطح اول فعالیت های حوزه سلامت را تشکیل می دهد.
وی خاطرنشان کرد: خدمات درمانِ سرپایی، سطح دوم، خدماتِ درمان بستری، سطح سوم و خدمات توانبخشی، سطح چهارم حوزه سلامت را شامل می گردد که نیازمند اهتمام بیشتر مسئولان وزارت بهداشت و درمان کشور است.
نوش‌آبادی، توسعه بیمارستان شهیدستاری قرچک، بیمارستان جایگزین شهید مفتح ورامین و بیمارستان درحال احداث شهر پیشوا را از مطالبات جدی مردم دیار پانزده خرداد دانست و اظهار امیدواری کرد با پیگیری مجدانه رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی استان تهرانهرچه زودتر این پروژه های حیاتی به بهره برداری برسد.

کد مطلب: 13058
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری