با حضور شهردار و رئیس شورای شهر ورامین:
دستور توقف پروژه احداث پل زیرگذر ۱۵ خرداد صادر شد
تاریخ انتشار : خرداد ۲, ۱۳۹۶ ۹:۴۷ ب.ظ
 
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری ورامین از متوقف شدن پروژه احداث پل زیرگذر 15 خرداد، به دلیل مشکلات فنی متعدد خبر داد و گفت: دستور توقف با حضور شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر ورامین صادر شد.
 دستور توقف پروژه احداث پل زیرگذر ۱۵ خرداد صادر شد

 

به گزارش ندای وارنا به نقل از فارس حسین دهقان گفت: اجرای غیراصولی زیرسازی آسفالت، جدول گذاری و زهکشی آب های سطحی در پروژه پل زیرگذر ۱۵ خرداد، باعث ورود جدی مسؤولان مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر، جهت توقف این پروژه مهم شد.

 

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری ورامین افزود: انتظار داشتیم جلسات متعدد مسئولین کارشناسان شهرداری و شورای اسلامی شهر با مدیران شرکت راه آهن، نتیجه بخش بوده و این پروژه که ملی هم محسوب می شود، با کیفیت مطلوبی به سرانجام برسد.

 

وی ادامه داد: امروز علی حیدریان شهردار، سید رضا احمدی رئیس شورای اسلامی شهر و دیگر مسؤولان شهری، در محل اجرای پروژه حاضر و با مشاهده وضع موجود که حتی قیرپاشی قبل از آسفالت زیرگذر نیز انجام نشده بود، دستور قانونی جهت متوقف کردن پروژه صادر شده و قصد داریم تا با پیگیری صحیح اجرای پروژه، از خسارتهای مالی و اسراف مجدد بیت المال، جلوگیری شود.

 

دهقان بیان کرد: از اواخر سال گذشته، شاهد اجرای ناقص پروژه با وجود نقشه های مصوب پل بودیم و با توجه به اینکه این نقشه های مصوب، پس از گذراندن مراحل قانونی، طرح در کمیته ها و کمیسیون های کارشناسی،  قبل از شروع پروژه، به تایید مسئولین ذیربط در اداره کل راه آهن استان تهران نیز رسیده بود، شهرداری ورامین اقدام به  مکاتبات متعدد به شماره های   ۲۲۸۹۸مورخ۹۵/۱۲/۱۹- ۲۳۱۷۹مورخ۹۵/۱۲/۲۳- ۵۳۹مورخ۹۶/۱/۲۳- ۹۷۰مورخ۹۵/۱۲/۲۹ -۱۴۶۳مورخ۹۶/۱/۲۳ با شرکت راه آهن نمود.

 

وی ادامه داد: رونوشت این نامه ها به دیگر مسئولین استان و شهرستان در خصوص مغایرت اساسی اجرای پروژه زیر گذر ۱۵ خرداد نسبت به نقشه های  مصوب، منعکس شد.

 

دهقان گفت: در اواخر فروردین ماه جاری، جلسه ای با حضور محمدرضا یوسفی فرماندار شهرستان ورامین و همچنین مسئولین اداره کل راه آهن استان تهران  و دیگر مسئولین  ذیربط جهت بررسی و رسید گی به مشکلات پروژه زیرگذر ۱۵ خرداد برگزار شده و در این جلسه که بر لزوم اجرای طرح های مصوب تاکید شد، مصوب شد که شرکت راه آهن نسبت به اجرا و بهره برداری از دسترسی ها و دوربرگردان های ناقص کنونی پل بر اساس نقشه های اجرایی و مصوب، اقدام فوری کند.

 

وی افزود: در آخرین روز فروردین ماه سال جاری نیز، جلسه ای با حضور مهندسین مشاور شرکت راه آهن و پیمانکاران مجری پروژه در شهرداری ورامین برگزار شده و با توجه به ارائه توضیحات و دلایل فنی و ترافیکی مهندسین مشاور شهرداری ، تخریب دور برگردان های ناقص و اصلاح مجدد آنها طبق نقشه، از مصوبات جلسه شد.

 

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری ورامین خاطر نشان کرد: مجموعه شهرداری و شورا در آن جلسه، تاخیر در اجرای پروژه را به جهت ضررهای فنی و خسارتهای فراوان برای آینده شهر پذیرفته و این موضوع را طی نامه شماره ۱۴۶۳ مورخ ۹۶/۰۲/۰۳ به فرمانداری شهرستان نیز اعلام کردند.

 

وی افزود: با این حال، طی بازدیدهای میدانی اخیر مسئولین شهرداری و شورا در سال جاری همچنان مشکلات فنی و شفاف اجرای پروژه وجود داشته و پیمانکار طرح، اعتنایی به مصوبات و نقشه قانونی نمی کند.

 

دهقان تصریح کرد: یکی از مشکلات مهم اجرای پروژه، احداث رمپ دور برگردان ورامین به سمت دانش سرا است که روی زیر گذر انجام شده، در صورتی که طبق نقشه مصوب، رمپ مذکور باید خارج محدود پل و در فضای سبز با شیب کمتر و طول قوس بیشتر باعرض ۱۵ متر در طول قوس، احداث می شد.

 

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری ورامین اضافه کرد: از دیگر مشکلات عدیده احداث پل، حذف فضای سبز خیابان جدید بدون شعاع  و در نظر گرفتن خیابان مجاور پل ۱۵خرداد، حذف کامل خیابان ۸ متری منتهی به کمربندی جنوبی و اداره هواشناسی، عدم اجرای ستون ها در محل احداث رمپ امرآباد و خیابان ۸ متری به سمت کمر بندی جنوبی، تغییرشیب بندی خیابانها و تغییر کد ارتفاعی ساختمان های مجاور مغایر نقشه های مصوب، عرض کم دور برگردان به سمت کارخانه قند و همچنین اجرای غیراصولی زیرسازی آسفالت، جدول گذاری و زهکشی آب های سطحی، می باشد.

 

دهقان افزود: اخیراً نامه اخطار شهرداری به مدیرعامل شرکت سیمین سپاهان پیمانکار احداث پل به شماره ۳۱۷۰ مورخ ۹۶/۲/۲۱  جهت جلوگیری از احداث غیراصولی پل ارسال شده و همچنین اشکالات مهم این پروژه با حضور آخوندی وزیر راه و شهرسازی و مسئولین شهرداری و شورای اسلامی شهر ورامین مطرح شد و مردم عزیز نیز بدانند که مدارک و مستندات لازم جهت پیگیری صحیح اجرای پروژه، در نامه شماره ۲۹۱۷ مورخ ۹۶/۰۲/۱۸ به وزیر ارائه شده است.

کد مطلب: 1488
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری