دو بند خاکی و انحرافی غير مجاز در مسير رودخانه جاجرود تخریب شد
تاریخ انتشار : آذر ۷, ۱۴۰۲ ۱:۴۴ ب.ظ
 
مدیر امور منابع آب ورامین، قرچک و پیشوا از تخريب 2 بند خاکی انحرافی غير مجاز در مسير رودخانه جاجرود (شور و شیرین) خبر داد.
 دو بند خاکی و انحرافی غير مجاز در مسير رودخانه جاجرود تخریب شد

به گزارش ندای وارنا؛” محمد رضا گیتی پژوه” اظهار کرد:  طی بازرسی‌های اکیپ گشت و بازرسی این امور مشخص شد اشخاصی در بستر رودخانه جاجرود در محدوده بزرگراه حرم تا حرم (قم-گرمسار) مبادرت به احداث دو بند خاكی انحرافی غير‌مجاز بر رودخانه مذكور به منظور بهره‌برداری غير قانونی از منابع آبی کردند.
وی ادامه داد: با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع، مامورین بازرسی این امور به وسیله ادوات مورد نیاز نسبت به تخریب این دو بند خاکی و رفع تصرف حریم و بستر رودخانه مذکور اقدام کردند که با انجام این عملیات رودخانه به وضعیت قبل برگشت.
گیتی پژوه با تاکید بر اینکه رودخانه‌ها یکی از مهمترین منابع تامین آب شرب و تغذیه کننده سفره‌های زیرزمینی هستند که باید از آن‌ها ها به عنوان انفال عمومی و ثروت ملی حفاظت کرد تا شرایط لازم و کافی جهت عبور ایمن جریان آب و سیلاب‌های احتمالی فراهم باشد، خاطر نشان کرد: گروه گشت و بازرسی این امور به طور مداوم در منطقه در حال گشت زنی بوده و به محض شناسایی هر گونه ساخت و ساز و یا انسداد غیرمجاز در بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها فوراً اقدامات قانونی لازم جهت تخریب صورت می گیرد.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو(پاون)

کد مطلب: 14805
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری