دید معاونت فناوری اطلاعات دادگستری تهران از دادگستری ورامین و پیشوا
تاریخ انتشار : خرداد ۲, ۱۴۰۲ ۶:۵۰ ب.ظ
 
سرپرست معاونت فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی دادگستری استان تهران از دادگـستری شـهرستـان ورامـین و پیشـوا بازدید کرد.
 دید معاونت فناوری اطلاعات دادگستری تهران از دادگستری ورامین و پیشوا

به گزارش ندای وارنا؛ سید محمد شفیعی معاون قضایی رئیس کل و سرپرست معاونت فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی دادگستری استان تهران به منظور ارزیابی عملکرد و احصاء نیازمندی‌ها و مشکلات دادگستری‌های شهرستان‌های ورامین و پیشوا به صورت میدانی، در بازدیدی از پیش اعلام نشده از دادگستری‌ها و دادسرای شهرستان‌های ورامین و پیشوا بازدید کرد.

سرپرست معاونت فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی دادگستری کل استان تهران در این بازدید در دیداری رو در رو و صمیمانه ضمن گفتگو با همکاران قضایی و اداری، عملکرد کارکنان در بخش‌های مختلف فناوری اطلاعات از جمله نحوه کاربری سامانه‌های قضایی و اداری، دادرسی الکترونیکی و کنترل تردد را مورد ارزیابی قرار داد.

شفیعی همراه با کارکنان شعب به بررسی وضعیت آماری و عملکردی آن‌ها و سازوکار‌های ارتقاء امتیاز عملکردی در آن‎ها پرداخت.

وی در نشست‌‎ها و گفت‎وگو‌های جداگانه با رؤسا و معاونان دادگستری‌ها و دادستانی‌های شهرستان‎های ورامین و پیشوا موضوعاتی از جمله وضعیت آمار و عملکرد شعب قضایی و بهبود آن‌ها، مفاد برنامه عملیاتی سال ۱۴۰۲ و راهکار‌های پیشبرد آن، تعداد قضات و وضعیت شعب بلاتصدی، شعب مصوب غیرفعال و شرایط مورد نیاز برای راه‌اندازی آن‌ها، وضعیت تشکیلات و نیروی انسانی، نیازمندی‌های حوزه فناوری اطلاعات و نحوه فعالیت دفاتر خدمات قضایی، بررسی، پیگیری و ارزیابی قرار داد.

سرپرست معاونت فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی دادگستری استان تهران از دادگـستری شـهرستـان ورامـین و دادگستـری و دادسـرای شـهرستـان پیشـوا بازدید کرد

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان تهران در این نشست‎‌ها به برنامه‌های کاهش پرونده‌های معوق و مسن علی‌الخصوص پرونده‌های معطل به علت عدم ارائه نظریه کارشناسی و راهکار‌های کاهش ورودی پرونده به ویژه با استفاده از ظرفیت شورا‌های حل اختلاف و واحد‌های صلح یاری به گفت‎وگو و رایزنی پرداخت.

شفیعی با تاکید بر اینکه باید نظارت بر عملکرد کارکنان و واحد‌های قضایی باید از بازرسی صِرف به سمت ارزیابی جامع عملکرد پیش برود، اظهار کرد: اینگونه ارزیابی، مجموعه را در نهایت به سوی مدیریت صحیح عملکرد سوق می‌‎دهد که این مقوله با برنامه‌ریزی دقیق، آموزش کارآمد، نظارت همدلانه و داشتن روحیه جهادی قابل دستیابی است.

در این بازدید مدیران واحد‌های قضایی به ارائه گزارشات عملکردی واحد‌های تحت تصدی خود پرداختند.

مقرر شد تا مدیران حوزه‌های قضایی ورامین و پیشوا در خصوص شعبی که عملکرد پایین‌تری داشتند ضمن تدوین برنامه عملیاتی ویژه، به طور مستمر به ارائه گزارش پیشرفت کار بپردازند.

سرپرست معاونت فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی دادگستری استان تهران از دادگـستری شـهرستـان ورامـین و دادگستـری و دادسـرای شـهرستـان پیشـوا بازدید کرد

کد مطلب: 13483
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری