رئیس بیمارستان زعیم پاکدشت: فداکاری پرستاران در خدمت به بیماران کرونایی بی‌بدیل بود
تاریخ انتشار : آذر ۸, ۱۴۰۱ ۱۰:۳۱ ب.ظ
 
رئیس بیمارستان زعیم پاکدشت با اشاره به نقش بی بدیل و فداکاری پرستاران در دروان اوج همه‌گیری کرونا، اظهار داشت: در آن دوران این بیمارستان یکی از مراکز منتخب درمانی برای خدمات‌رسانی به بیماران کرونایی بود.
 رئیس بیمارستان زعیم پاکدشت: فداکاری پرستاران در خدمت به بیماران کرونایی بی‌بدیل بود

به گزارش ندای وارنا؛ دکتر فرزین لطفی روز سه شنبه با تبریک روز پرستار گفت: بیمارستان زعیم پاکدشت در سال ۱۳۵۳ شمسی توسط حاج آقا زعیم افتتاح و توسط خیران و دانشگاه شهید بهشتی تجهیز شد و شروع به خدمات رسانی کرد.

وی با بیان اینکه یکی از ارکان و ستون های اصلی بیمارستان زعیم، پرستاران خدوم هستند، خاطرنشان کرد: پرستاران در تمام این سال ها به مردم محروم این منطقه خدمت رسانی کرده اند که البته نمود این خدمت بی منت در دوران کرونا بیشتر به چشم آمد چراکه ما یکی از مراکز منتخب کرونا بودیم.

دکتر لطفی خاطرنشان کرد: در دوران همه گیری ویروس کرونا کلیه فعالیت ها بیمارستان زعیم معطوف به ارائه خدمات به به این بیماران شد تا زودتر این ویروس منحوس از منطقه خارج شود.

شیفت های طولانی و زیاد هم حریف پرستاران نشد

سمیه برومند سرپرستار نمونه کشوری که در بخش داخلی جراحی بیمارستان زعیم پاکدشت مشغول خدمت است با حس و حال دوران کرونا به خبرنگار ایرنا گفت: ما ۴۰ تخت بیمارستانی داریم و در دوران کرونا تمامی پرستاران و همکاران محکم ایستادند و جلوی کرونا کم نیاوردند.

وی ادامه داد: در دوران همه گیری کووید ۱۹ شیفت های پرستاری بیشتر و ساعت کاری زیادتر شد اما همکارانم خم به ابرو نیاوردند؛ پرستاران حین خدمت به بیماران کرونایی و احتمال درگیری خودشان با این ویروس منحوس درد دیگری نیز داشتند و آن دوری از خانواده هایشان بود.

برومند یاداور شد: حتی سرپرستاربخش ccu خانم زهره هداوند میرزایی با وجود بارداری و ازدست دادن بویایی خود مشغول ارائه خدمت به بیمارستان کرونایی بود و این چیزی جز ایثار نبود.

فاطمه عرب سلمانی سرپرستار بخش اورژانس بیمارستان زعیم پاکدشت هم در باره نقش پرستاران در دوران کرونا گفت: همه ما استرس داشتیم چون چیزی هنوز از کرونا نمیدانستیم و خیلی از همکارانمان هم خود به کرونا مبتلا شدند.

وی ادامه داد: همکارانمان با وجود شیفت های زیاد و نیروهای کم باز اصرار داشتند که شیفت های بیشتری خدمت رسانی کنند و این جز عشق نیست.

عرب سلمانی خاطرنشان کرد: دوران کرونا در عین تلخی لحظات شیرینی هم داشت و دریافت دسته های گل و پیام های تقدیر و تشکر از مردم بسیار خوب ود و انرژی مضاعفی برای ادامه کار می داد و امروز هم مثل همیشه در خدمت مردم هستیم.

در تقویم رسمی ایران پنجم جمادی الاول، هم زمان با ولادت حضرت زینب کبری (س) به نام روز پرستار نامگذاری شده است.

 

پرستاری یکی از شغل‌های مهم در هر جامعه‌ای است که نقش رابط بین پزشک و بیمار را ایفا می‌کند. پرستاران تأثیر مهمی در حفظ سلامت بیماران دارند و برای بهبود سلامتی آنان تلاش می‌کنند، بنابراین جایگاه این افراد بسیار ارزشمند و بزرگ است. به همین علت نامگذاری و گرامی داشت روز پرستار بهانه‌ای برای تقدیر از زحمات بی دریغ این قشر پر تلاش و یادآوری اهمیت جایگاه پرستاران در جامعه است.

تاریخ دقیق روز پرستار و بهورز در تقویم شمسی برابر با روز چهارشنبه ۹ آذر سال ۱۴۰۱ است. روز ولادت حضرت زینب (س) نیز در تقویم قمری مصادف با روز چهارشنبه ۵ جمادی الاول سال ۱۴۴۴ هم زمان با روز چهارشنبه ۳۰ نوامبر سال ۲۰۲۲ است.

علت نامگذاری روز پرستار در ایران

حضرت زینب (س) در طول عمر خود پرستار پدر، برادران و برخی برادر زادگان بزرگوارشان بودند و در ایام بیماری از آنان مراقبت کردند. ایشان بعد از حادثه عاشورا علاوه بر انجام رسالت مهم نگهداری و تبلیغ از نهضت حسینی، پرستاری برادر زاده بیمار خود، امام سجاد (ع) و بازماندگان و مجروحان کربلا را نیز برعهده داشت و در این راه همه سختی‌ها و ناملایمات را با تمام توان تحمل کرد.

در واقع می‌توان گفت ایشان در کنار پرستاری بازماندگان حادثه کربلا، پرستار نهضت و انقلاب حسینی هم بودند و این مسئولیت به مراتب سخت‌تر و مهم‌تر از پرستاری بیماران بوده است.

به همین علت حضرت زینب کبری (س) را نماد یک پرستار واقعی می‌دانند و به پاس قدر دانی از زحمات قشر زحمت کش پرستاران، ارج نهادن به مقام والای پرستاران، تجلیل از مقام شامخ و شخصیت والای حضرت زینب کبری (س) و الگو سازی این شخصیت والا مقام برای جامعه، روز ولادت ایشان را به نام روز پرستار نامگذاری کرده‌اند.

کد مطلب: 10903
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری