رئیس شورای اسلامی پاکدشت: ساماندهی دست فروشان گامی برای ایجاد اشتغال بیشتر است
تاریخ انتشار : دی ۱۸, ۱۴۰۲ ۳:۰۵ ب.ظ
 
رئیس شورای اسلامی شهر پاکدشت با اشاره به اینکه بازار روز پاکدشت برای خرید راحت تر و ارزانتر مردم راه اندازی می شود، گفت: طرح ساماندهی دست فروشان و رفع سد معبر گامی در ایجاد اشتغال افزون تر برای آنهاست.
 رئیس شورای اسلامی پاکدشت: ساماندهی دست فروشان گامی برای ایجاد اشتغال بیشتر است

به گزارش ندای وارنا؛ فرهاد سرداری روز دوشنبه در محل اجرای پروژه شهری بازار روز در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: در زمان فعالیت زارعی سرپرست شهرداری زحمات زیادی در راستای راه اندازی این بازارروز کشیده شد و در وهله اول ، دست فروشان ابتدای خیابان مامازند تا میدان ساعت را جمع آوری کردند.

وی افزود: این رفه سد معبر با توجه به اینکه در محلات مسائل و مشکلات اجتماعی و فرهنگی برجا گذاشته بود و از سوی دیگر تقاضای مردم بود و محل تردد شهروندان این اقدام بسیار طاقت فرسا بود.

 

رئیس شورای اسلامی شهر پاکدشت بیان کرد: دست فروشان و سد معبر کنندگان در جابجایی شهروندان مشکلاتی در خرید، استفاده از درمانگاه ، مطب ایجاد کرده بود و پیاده رو بسیار شلوغی برای رفت و آمد مردم در بر داشت.

وی افزود: شهرداری هم به خاطر رفع این مشکلات، دست فروشان را جمع آوری کردند و در حال حاضر زمینی به مساحت ۲۵ هزار متر تعبیه شده است؛ که در فاز اولش با همکاری اتاق اصناف ۳۰۰ غرفه را برای استفاده دست فروشان بمنظور عرضه اجناس خود درنظر گرفته شد.

سرداری اذعان داشت: اگر از این طرح استقبال خوبی شود تعداد ۳۰۰ غرفه قابل افزایش خواهد بود، چون محوطه وسیعی در اختیار داریم و از سوی دیگر می توانیم غرفه ها را به تعداد بالاتری برسانیم.

رئیس شورای شهر پاکدشت با بیان اینکه به صورت آزمایشی ۳۰۰ غرفه آماده بهره برداری است، تصریح کرد: در ماه های اول، دوم و سوم حداقل هزینه از این عزیزان دریافت می شود و در ماه های بعدی متقاضیان غرفه باتوافقی که با اتاق اصناف می کنند، مبلغی برای اجاره برای آنها در نظر گرفته می شود.

وی ساماندهی دست فروشان و ایجاد اشتغال برای آنها را از اهداف اجرای و اره اندازی بازار روز عنوان کرد و اضافه کرد: یکی از دیگر اهداف اجرای این طرح برداشتن موانع در پیاده روها و از سوی دیگر خرید راحت مردم و همچنین اجناس ارزانتر از مکانهای دیگر به دست مردم رسیدن است .

شهرستان پاکدشت با سه شهر پاکدشت، فرون آباد و شریف آباد تقسیم بندی شده است و با جمعیت بیش از ۳۵۰ هزار نفر در ۲۵ کیلومتری جنوب شرق تهران و در مسیر محور امام رضا (ع) جاده ترانزیتی تهران- مشهد قرار دارد و مرکز آن شهر پاکدشت است ، این شهرستان به پایتخت گل و گیاه کشور شناخته شده است.

کد مطلب: 15236
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری