رئیس شورای شهرپاکدشت: شرکت های تعاونی شهرستان احیا می شوند
تاریخ انتشار : دی ۲, ۱۴۰۲ ۳:۳۸ ب.ظ
 
رئیس شورای اسلامی شهرپاکدشت با بیان اینکه شرکت های تعاونی شهرستان احیا می شوند گفت: شهرداری پاکدشت به نفع مردم از سهم خود در شرکت های تعاونی گذشت.
 رئیس شورای شهرپاکدشت: شرکت های تعاونی شهرستان احیا می شوند

به گزارش ندای وارنا؛ فرهاد سرداری روز شنبه در خصوص شرکت های تعاونی شهرستان پاکدشت اظهار داشت: بیش از ۱۶ تعاونی در سطح شهرستان پاکدشت به ثبت رسیده اند؛ بیش از دو دهه این شرکت ها با مشکلات عدیده ای مواجه شدند. در دوره ششم شورای شهر مشکلات چندین شرکت تعاونی،از جمله شرکت های تعاونی آسمان، کوثر و دانش را برطرف کردیم.
رئیس شورای شهر پاکدشت اذعان داشت: شرکت تعاونی کوثر دو توافق در سال های ۸۳ و ۸۷ داشته است، در سال ۱۳۸۳ توافق کردند که ۲۵ درصد از این اراضی برای شرکت تعاونی و ۷۵ درصد برای شهرداری باشد؛ شرکت تعاونی هم ۵ درصد از ۷۵ درصد شهرداری را خریداری کند، تا سهم شرکت تعاونی ۳۰ درصد شود.

فرهاد سرداری افزود: بنا شد قیمت های کارشناسی انجام شود و شرکت تعاونی، پول را به حساب شهرداری واریز کند؟ که قبل از انجام قیمت های کارشناسی، شرکت تعاونی ۳ هزار میلیون ریال به حساب شهرداری واریز کرد، قیمت کارشناسی انجام نشد و این اتفاق بلا اثر ماند.

وی ادامه داد: در سال ۱۳۷۸ مجددا شرکت تعاونی با شهرداری به توافق رسید و ۵ درصد افزایش سهم داشت؛ یعنی از ۲۵ درصد، ۳۰ درصد، سهم شرکت تعاونی شد. شرکت تعاونی هم در سال ۱۳۸۸ ، ۲ هزارمیلیون ریال به حساب شهرداری واریز کرد.

فرهاد سرداری با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۱ جلسات هیئت مدیره شرکت تعاونی برگزار شد، بیان داشت: جلسات هیئت مدیره شرکت تعاونی با حضور فرماندار و دادستان برگزار شد؛ شهرداری، با این شرکت هایی که بالغ بر ۱۰۰۰ عضو داشتند، به خاطر کمک به مردم و به خاطر مردم، به توافق رسید تا شرکت تعاونی همان ۵ درصد سال ۸۷ را از شهرداری خریداری کند.

رئیس شورای اسلامی شهر پاکدشت روش پرداخت شرکت تعاونی را اینطور تشریح کرد: یکبار، ۵ درصد را به قیمت سال ۸۳ کارشناسی و از ۳۰۰۰ میلیون ریال کم کنندو مابقی آن در سال ۸۷ کارشناسی و از ۲۰۰۰ میلیون ریال کم شود، باقیمانده آن را هم به سال ۱۴۰۱ با قیمت کارشناسی شده، پرداخت کنند.

فرهاد سرداری اضافه کرد: با این روش قیمت کارشناسی ۹۱۰میلیارد ریال شد، که اگر به قیمت روز کارشناسی صورت می گرفت، مبلغی بیش از ۲۵۰۰ میلیارد ریال بود.

رئیس شورای شهر تاکید کرد: به نفع مردم از سهم شهرداری گذشتیم، و بنا شد ۹۱۰ میلیارد ریال را ظرف شش ماه شرکت تعاونی پرداخت کند.

وی ادامه داد: در جلسه چند نفر از اعضای شرکت تعاونی حضور داشتند و اصرار کردند که خود اعضاء این سهم را پرداخت کنند.

سرداری بیان داشت: اگر هرکسی سهم خودش را بعداز گذشت شش ماه واریز نکرد؛ باید ۱۱ درصد قیمت کارشناسی را به عنوان حق السهم شهرداری واریز کند.

توقف عملیات کانال شن و ماسه کریمی ارتباطی با تغییر مدیریت شهری ندارد

رئیس شورای شهر پاکدشت تاکید کرد: تکمیل کانال شن و ماسه کریمی از سوی امور آب متوقف شد.

فرهاد سرداری خاطرنشان کرد: عملیات روپوش کردن کانال شن و ماسه کریمی توسط شهرداری انجام شد، پایه های آن تکمیل گردید، حدود ۱۲۰ متر نیز دال گذاری شد.

وی افزود: امور آب به این کانال ایراد گرفت برای اینکه کانال سرپوشیده باشد، باید لایروبی شود.

سرداری ادامه داد: مقرر شد تا امروز یکم دی ماه آب به این کانال وارد نشود؛ تا لایروبی آن صورت بگیردو عملیات تکمیل کانال کریمی ادامه پیدا کند.

رئیس شورای شهر پاکدشت اذعان داشت: مشکلی در تسریع اجرای عملیات کانال کریمی نیست، پیمانکار آماده شروع کار است اما امور آب به دلیل عدم لایروبی کانال جلوی ادامه کار را گرفته است.

شهرستان پاکدشت با دو بخش مرکزی و شریف‌آباد و با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران و در مسیر محور امام رضا(ع) واقع شده است.

کد مطلب: 15057
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری