رزمایش مقابله با تهدیدات بیولوژیک در شهرستان پیشوا برگزار شد
تاریخ انتشار : آبان ۸, ۱۴۰۲ ۸:۵۸ ب.ظ
 
همزمان با هفته پدافند غیرعامل، مانور مقابله با زلزله و تهدیدات بیولوژیک روز دوشنبه در شهرستان پیشوا برگزار شد.
 رزمایش مقابله با تهدیدات بیولوژیک در شهرستان پیشوا برگزار شد

به گزارش ندای وارنا؛ گروه های امدادی، خدماتی و پشتیبانی شهرستان پیشوا روز دوشنبه همزمان با هفته پدافند غیرعامل، با حضور در دبیرستان حضرت زهرا (س) با اجرای طرح و برنامه از پیش تعیین شده، نسبت به امداد رسانی به مصدومان اقدام و با تخلیه به موقع دانش آموزان و دبیران از محل حادثه، نسبت به ایمن سازی منطقه اقدام کردند.

فرماندار شهرستان پیشوا در حاشیه برگزاری این رزمایش در جمع خبرنگاران گفت: پدافند غیرعامل یکی از انواع دفاع غیر نظامی است که بدون نیاز به جنگ‌افزار و با اجرای اقدامات لازم و پیش بینی‌های لازم، از بروز خسارات مالی و جانی می کاهد.

ابراهیم تاجیک نوری با اشاره به این که یکی از مهمترین اصول در حوزه پدافند غیر عامل، اطلاع رسانی و آگاهی رسانی به جامعه است اظهار داشت: استفاده صحیح از موضوعات پدافندی، امری مهم و ارزشمند است که باید از جامعه و به ویژه جوانان و نوجوانان آن را آغاز کرد تا سطح آگاهی مردم در این حوزه افزایش یابد.

وی با اشاره به شعار پدافند غیرعامل با عنوان “ایران پایدار، به وسعت ایمان، به بلندای امید، پدافند غیر عامل دفاع همه جانبه در برابر جنگ ترکیبی” تصریح کرد: توجه به موضوعات مختلف پدافند غیرعامل نباید تنها به یک هفته خلاصه شود بلکه همه دستگاه های اجرایی، خدماتی و امدادرسان باید در همه ایام سال با اجرای برنامه های مختلف، آمادگی خود را در مواجهه با تهدیدات مختلف حفظ کنند.

به گزارش ایرنا، پدافند غیرعامل نوعی دفاع غیرنظامی است و به مجموعه اقداماتی اطلاق می‌شود که به جنگ افزار نیاز ندارد و با اجرای آن می‌توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تاسیسات حیاتی و حساس نظامی و غیرنظامی و تلفات انسانی جلوگیری کرده یا میزان این خسارات و تلفات را به حداقل ممکن کاهش داد.

سازمان پدافند غیرعامل کشور در سال۱۳۸۲ بر اساس تدبیر و فرمان رهبری تشکیل و در سال۱۳۹۰ روز هشتم آبان به عنوان روز پدافند غیرعامل نامگذاری شد.

پیشوا با بیش از ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

منبع: ایرنا

کد مطلب: 14560
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری