رشد و توسعه فرهنگ، بهترین کار در حوزه پدافند غیرعامل است
تاریخ انتشار : آبان ۹, ۱۳۹۷ ۸:۵۱ ب.ظ
 
مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان قرچک گفت: رشد و توسعه فرهنگ، بهترین کار در حوزه پدافند غیرعامل است.
 رشد و توسعه فرهنگ، بهترین کار در حوزه پدافند غیرعامل است

به گزارش ندای وارنا؛مهدی نیکبخت در همایش پدافند غیرعامل که در هنرستان حرفه‌ای موثق پور شهرستان قرچک برگزار شد، اظهار داشت: پدافند غیرعامل از روزی که انسان به دنیا آمده است وجود داشته است، اما ما کمتر به این واژه فکر کرده‌ایم.

وی گفت: در دو سال پیش یک دانش‌آموز قرچکی در حوزه‌ی پدافند غیرعامل مقاله‌ای نوشت که در سطح کشور برگزیده شد. علت برگزیده شدن آن این بود که این دانش‌آموز به تمام اقدامات پیشگیرانه‌ای که مدیر و معاونین و همکاران می‌توانند در حوزه‌ی جلوگیری از انواع تهدیدات و آسیب‌ها انجام دهند مثال‌هایی را تبیین و تشریح کرده بود؛ نمونه ساده آن نرده‌هایی که کنار پله‌ها قرار می‌گیرد برای جلوگیری از سقوط دانش آموزان است که این کار پدافندی است.

مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان قرچک افزود: هفته‌ی پدافند غیرعامل یک بهانه است که ما در این حوزه بیشتر کار کنیم و در سطح شهرستان تأمین دهیم که مسؤولین و متولیان حوزه پدافند غیرعامل باید تمام‌کارهای پیشگیرانه را انجام دهند.

رشد و توسعه فرهنگ، بهترین کار در حوزه پدافند غیرعامل است

وی بیان داشت: در حوزه پدافند غیرعامل آموزش‌وپرورش هم ما باید یک تعریف و تفسیر دیگری از پدافند غیرعامل داشته باشد. در آموزش‌وپرورش بهترین کار پیشگیرانه که در برابر انواع و اقسام توطئه‌ها و شیطنت‌های دشمنان می‌توانیم انجام دهیم همین درس خواندن و جدی گرفتن بحث‌های مطالعاتی است.

نیکبخت تصریح کرد: قاعدتاً دشمن از ما تلاش در مطالعه و خواندن، آینده‌نگری، پیشرفت و توسعه را نمی‌خواهد بلکه کم‌کاری می‌خواهد؛ دشمن از دانش آموزان منحرف شدن ذهن و رفتار را می‌خواهد.

مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان قرچک بیان داشت: بهترین کاری که در حوزه پدافند غیرعامل در حوزه فرهنگ می‌توانیم انجام دهیم، این است که تلاش کنیم تا دانش آموزان ما هدفمند حرکت کنند تا زمینه‌های رشد و توسعه کشورمان را فراهم کنیم و این کار با شناختی که از دانش آموزان داریم بهترین شیوه و روش است.

پدافند غیرعامل مخصوص همه جوامع بشری است

علی موسی پور فرمانده انتظامی شهرستان قرچک نیز در این مراسم اظهار داشت: ما باید خودمان را برای پدافند غیرعامل آماده و مهیا کنیم و در مقابله مناسب با حوادث، آمادگی داشته باشیم.

وی گفت: در حال حاضر و در قرن اخیر جنگ ملت‌ها، جنگ آب، جنگ طبیعت، جنگ با بلایای طبیعی از قبیل زلزله و سیل است.

فرمانده انتظامی قرچک افزود: در حال حاضر بیشتر اتفاقات در حوزه بلایای طبیعی است. هرزمانی که شما شبکه‌های خبری را مشاهده می‌کنید یا اخباری می‌شنوید و در یک نقطه‌ای از جهان سیل یا زلزله آمده است. لذا هر کاری که ما برای مقابله با بلایای طبیعی و غیرطبیعی در ذهنمان داشته باشیم پدافند غیرعامل می‌گویند.

موسی پور اظهار کرد: پدافند غیرعامل مخصوص همه است و با بشر ظهور کرده و در حال حاضر نیز ادامه دارد، حتماً نباید ما هفته‌ای را با عنوان پدافند غیرعامل داشته باشیم که فقط در این هفته در خصوص این مورد حرف بزنیم و تدبیر بیاندیشیم.

وی بیان داشت: در مقابله با تهدیداتی که از بیرون به جسم ما وارد می‌شود تدبیری اندیشیده باشیم چراکه این‌ها برای پیشگیری از آسیب به انسان و نجات اوست.

وی تصریح کرد: انسان بالاتر از همه‌ی موجودات است و ارزش دارد و باید برای حفظ و بقای انسان هر کاری که لازم است انجام دهیم که این پدافند غیرعامل است.

فرمانده انتظامی شهرستان قرچک تأکید کرد: دنبال علم رفتن یعنی مقابله با هرگونه حمله‌ای که به دانایی ماست. بالا بردن روحیه‌ی شادابی و مفرح انسان و مقابله با کسلی و تنبلی، نوعی پدافند غیرعامل است.

پدافند غیرعامل دفاع در برابر تهدیدات با اقدامات غیرمسلحانه است

غلامرضا نجفی جانشین بسیج سپاه ناحیه ۱۵ خرداد شهرستان قرچک نیز در این همایش گفت: آفند، نوعی حمله است و پدافند یعنی دفاع در مقابل حمله است.

وی اظهار داشت: دو نوع پدافند داریم عامل و غیرعامل که پدافند عامل دفاع نیروهای نظامی در مقابل حملات به‌صورت مسلحانه است و پدافند غیرعامل دفاع بدون سلاح است.

جانشین سپاه قرچک افزود: پدافند غیرعامل دفاع در برابر تهدیدات با اقدامات غیرمسلحانه است که باید این غیرمسلحانه بودن باعث افزایش بازدارندگی شود و آسیب‌دیدگی‌ها کاهش یابد.

نجفی بیان داشت: پیشگیری هم هزینه کمتری در بر دارد و هم اینکه راحت‌تر انجام می‌شود و پدافند غیرعامل نوعی پیش‌گیری است.

یکی از جنبه‌های عاشورا، جنبه‌ی پدافند غیرعامل است

وی بابیان اینکه پدافند غیرعامل می‌تواند فرهنگی، سایبری، زیست‌محیطی و عمرانی باشد، افزود: پدافند غیرعامل باید به یک فرهنگ تبدیل شود و به فضای شخصی و خانوادگی ما وارد شود که ایجاد مصونیت می‌کند؛ یکی از ضرورت‌های اصلی پدافند غیرعامل یقیناً ظرفیت‌های انسانی است.

این مسؤول با اشاره به اینکه پدافند غیرعامل دین، شیوه و سبک زندگی را مشخص می‌کند، تأکید کرد: پدافند غیرعامل نیاز جوامع بشری است و هر مکتبی که به این مورد مهم نپرداخته باشد یقیناً مکتب ناقصی است.

جانشین سپاه قرچک به بحث فرهنگی پدافند غیرعامل پرداخت و گفت: یکی از جنبه‌های عاشورا، جنبه‌ی پدافند غیرعامل است؛ اگر مکتب ما امروز زنده و پابرجا است و به دست صاحب اصلی خواهد رسید به‌واسطه‌ی همین نگاه است.

وی خاطرنشان کرد: آن چیزی که ظرفیت انسانی را به‌عنوان پدافند غیرعامل برجسته می‌کند، نگاه و اعتقاد و باور ما به آن موضوعات است؛ اگر پدافند غیرعامل را باور داشته باشیم می‌توانیم از خودمان دفاع کنیم.

نجفی در پایان گفت: قیام امام حسین (ع) بزرگ‌ترین پدافند غیرعاملی است که به ما آموخته‌شده است و در مکتب ما قرار داده‌شده است که باید شناخت خود را نسبت به آن بیشتر کنیم که این کلیدواژه و اساس کار ماست.

منبع :فارس

انتهای پیام/

کد مطلب: 5127
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری