رویای شکسپیر یک هفته ای به پایان می رسد/اثری که از ورامین شروع شد
تاریخ انتشار : شهریور ۱۶, ۱۳۹۷ ۹:۴۶ ب.ظ
 
کارگردان نمایش «رویای شب تابستان» با اشاره به اینکه این نمایش تنها یک هفته در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر اجرا می شود، اعلام کرد که احتمال اجرای مجدد این اثر در نیمه دوم سال جاری وجود دارد.
 رویای شکسپیر یک هفته ای به پایان می رسد/اثری که از ورامین شروع شد

به گزارش ندای وارنا؛مریم کاظمی کارگردان نمایش «رویای شب تابستان» که این روزها در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه است درباره این اثر  گفت: نمایش «رویای شب تابستان» در اصل همان نمایشنامه ویلیام شکسپیر است که من موضوع، اسامی و شرایط صحنه ها را عوض نکرده ام اما مانند دیگر آثار خارجی که اجرا می کنم، در این اثر نیز از موسیقی ایرانی استفاده کرده ام. همچنین مانند تجربیات قبلی خود از اجرای آثار خارجی، سعی کردم در نمایش «رویای شب تابستان» نیز موقعیت ها و رویدادها را برای مخاطب ایرانی قابل فهم کنم.

وی با اشاره به اینکه روز یکشنبه ۱۸ شهریور نمایش «رویای شب تابستان» با یک هفته اجرا به کار خود در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر پایان می دهد، درباره دلایل اجرای یک هفته ای این اثر توضیح داد: حدود یک سال پیش با هماهنگی با امیرحسین شفیعی رییس انجمن هنرهای نمایشی استان تهران ورک شاپی را در شهر ورامین برگزار کردم و قرار شد که خروجی این ورک شاپ به یک اجرا ختم شود اما از آنجایی که با یک ورک شاپ چند هفته ای نمی شد اثری را روی صحنه برد طی ماه های گذشته این ورک شاپ و تمرین نمایش «رویای شب تابستان» ادامه پیدا کرد.

کاظمی یادآور شد: تابستان سال جاری به صورت شانسی از سوی مجموعه تئاتر شهر با ما تماس گرفته و گفته شد که به دلیل تغییر زمان اجرای دکتر مسعود دلخواه، فرصت ۲۰ روزه ای برای تمرین و اجرای نمایش «رویای شب تابستان» در اختیار داریم که من این مدت زمان را برای تمرین و اجرای اثر بسیار کم می دانستم از این رو پیشنهاد اجرای نمایش «خسیس» را که پیش تر نیز اجرا شده و آماده نیز بود، ارایه دادم. قرار شد همزمان با اجرای «خسیس» تمرین نمایش «رویای شب تابستان» نیز انجام و این اثر نیز در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر اجرا شود.

کارگردان «رویای شب تابستان» ادامه داد: بعد از پایان اجرای «خسیس» سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر در اختیار جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی تهران مبارک قرار گرفت و با پایان جشنواره فرصتی ۷ روزه برای اجرای «رویای شب تابستان» وجود داشت که از این فرصت استفاده کردیم.

وی درباره اینکه آیا گروه اجرایی و بازیگری نمایش های «خسیس» و «رویای شب تابستان» مشترک هستند، گفت: نمایش «خسیس» با حضور اعضای گروه تئاتر مستقل اجرا شد اما در نمایش «رویای شب تابستان» هنرمندان تئاتر استان تهران حضور دارند. البته چند تن از اعضای گروه تئاتر مستقل نیز که ساکن استان تهران هستند نیز در این نمایش به ایفای نقش می پردازند.

کاظمی در پایان سخنان خود درباره احتمال اجرای مجدد نمایش «رویای شب تابستان» در سالنی دیگر، اظهار کرد: این نمایش با تهیه کنندگی امیرحسین شفیعی و همکاری گروه تئاتر مستقل تولید و اجرا شده است. تمامی دکور و اجرای «رویای شب تابستان» بر اساس سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر طراحی شده است و اگر قرار به اجرای مجدد اثر باشد باید در سالنی با مختصات سالن اصلی تئاتر روی صحنه برود البته با پیگیری هایی که امیرحسین شفیعی انجام می دهد احتمال اجرای مجدد «رویای شب تابستان» در نیمه دوم سال جاری یا اوایل بهار ۹۸ وجود دارد.

 منبع : مهر
انتهای پیام/
کد مطلب: 3599
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری