ری توانایی تحول در اقتصاد تهران را دارد
تاریخ انتشار : مهر ۲, ۱۳۹۷ ۴:۰۶ ب.ظ
 
شهردار منطقه ۲۰ تهران گفت: ری می تواند اقتصاد تهران را متحول و مقصد سفر گردشگران شود.
 ری توانایی تحول در اقتصاد تهران را دارد

به گزارش ندای وارنا؛فرهاد افشار پیش از ظهر دوشنبه در بازدید میدانی نواحی هفتگانه که با حضور شورایاران محله های این ناحیه و مدیران ارشد شهرداری منطقه انجام و از ناحیه یک آغاز شده است در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نگهداشت از مهمترین وظایف مدیریت شهری محسوب می شود که در قالب لکه گیری، رفت و روب، فضای سبز و لایروبی انهار به صورت مستمر در حال اجراست.

افشار با اشاره به اینکه ۶۰ درصد از هزینه های شهرداری تهران صرف نگهداشت شهر می شود، افزود: شورایاران به عنوان ناظران مردمی بایستی در جریان تمامی فعالیت های نگهداشتی محله قرار بگیرند و بر نحوه اجرای آن نظارت کنند.

وی با بیان اینکه پیمانکاران ملزم به ارائه بهترین خدمات به شهروندان هستند، ادامه داد: با رفع بخشی از مشکلات محله ها می توانیم حس تعلق شهروندان به محل زندگی را تقویت کنیم و بارقه امید را در دل مردم زنده نگه داریم.

افشار با اشاره به اینکه چرخ توسعه شهرری، همگام با توسعه شهر تهران به نچرخیده است، گفت: در سنوات گذشته برنامه ای برای توسعه وجود نداشته و نگاه به ری، نگاه نگهداشت آن بوده است.

وی به عدم تناسب پوسته شهر در محدوده اثر تاریخی چشمه علی اشاره کرد و افزود: دژ رشکان و باغ ظهیر از دیگر پتانسیل های مهم ناحیه یک شهرداری منطقه ۲۰ است که می تواند محور برنامه های توسعه ای قرار گیرد.

افشار رونق کسب و کار، نگاه توسعه ای و تبدیل شهرری به قطب گردشگری زیارتی و سیاحتی را به عنوان رویکرد برنامه های اجرایی مدیریت شهری منطقه ۲۰ برشمرد و گفت: ری می تواند اقتصاد تهران را متحول کند و مقصد سفر گردشگران شود مشروط بر اینکه در قالب برنامه های قابل اجرا از پتانسیل های این شهر استفاده شود.

شهردار منطقه ۲۰ تهران در ادامه به مدیریت ترافیک درون محلات و استفاده از شریان های بزرگراهی برای سفر گردشگران و زائران، رعایت سرانه ها در صدور مجوزهای ساخت و ساز، شناسایی پتانسیل های منطقه و جذب سرمایه گذار نیز تاکید کرد و در دستور کار مدیران ارشد شهری قرار داد.

وی به همراه مشاوران، معاونان، مدیران ارشد منطقه و شهردار و روسای ادارات ناحیه یک شهرداری و دبیران شورایاری محله های ظهیر آباد، شهید غیوری، منصوریه منگل، صفائیه، اقدسیه از موقعیت های مختلف ناحیه یک بازدید کردند و سپس در سرای محله ظهیر آباد با هدف بررسی مشکلات و ارائه راهکار تشکیل جلسه دادند.

منبع : مهر

انتهای پیام/

کد مطلب: 3953
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری