سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ورامین:
زباله‌های خانگی باید با رعایت بیشتر مسائل بهداشتی دفع شود
تاریخ انتشار : اردیبهشت ۱۵, ۱۳۹۹ ۸:۴۴ ب.ظ
 
سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ورامین گفت: زباله‌های خانگی به دلیل احتمال شیوع ویروس کرونا می‌باید با رعایت بیشتر مسائل بهداشتی دفع شود.
 زباله‌های خانگی باید با رعایت بیشتر مسائل بهداشتی دفع شود

به گزارش ندای وارنا؛ عزیز عبدل‌زاده روز دوشنبه گفت:با شیوع ویروس کرونا، بسیاری از افراد خواسته و یا ناخواسته ناقل ویروس این بیماری می‌باشند و ممکن است این ویروس را از طرق مختلف به دیگران منتقل کند.
وی افزود: این انتقال ممکن است از طریق عدم رعایت مسائل بهداشتی، دست دادن، در آغوش گرفتن، روبوسی و یا ترشحات دهانی صورت گیرد و یا از طریق وسایلی مانند دستکش، ماسک و لوازم آلوده به دیگران سرایت کند.
وی اظهار کرد: با توجه به این که برخی از افراد مبتلا به ویروس کرونا در منازل تحت درمان هستند، لازم است تا زباله‌های این منازل که  البته قابل شناسایی نیست به عنوان زباله‌های عفونی محسوب شده و شهرداری با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی نسبت به دفع آن اقدام کند.
عبدل‌زاده تصریح کرد: نیروهای خدوم و زحمتکش خدمات شهری شهرداری که در معرض مستقیم جمع‌آوری زباله‌ها قرار دارند باید به دستکش و ماسک مجهز باشند تا احتمال ابتلای آنان به بیماری کرونا کاهش یابد.
وی با تأکید بر لزوم ادامه تعطیلی واحدهای تفکیک زباله تا عادی شدن شرایط گفت: تفکیک زباله در محل دپوی زباله‌های خانگی می‌تواند احتمال شیوع ویروس کرونا را افزایش دهند بنابراین لازم است تا از چنین اقدامی جلوگیری شود.
ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.
بر اساس اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تا کنون  ۹۸ هزار و ۶۴۷ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند، ۶۲۷۷ نفر جان خود را از دست داده اند، ۷۹ هزار و ۳۹۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در کشور بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده اند و۲۶۷۶ نفر از این بیماران نیز در وضعیت شدید این بیماری و به نوعی بحرانی تحت مراقبت قرار دارند.

کد مطلب: 7721
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری