زمین‌های قولنامه‌ای قرچک سنددار می‌شوند
تاریخ انتشار : آبان ۱۰, ۱۳۹۸ ۱۱:۲۳ ب.ظ
 
معاون عمرانی استاندار تهران گفت: مالکان زمین‌های قولنامه‌ای در بافت فرسوده قرچک که با مراجعه به اداره ثبت تقاصای سند کنند بعد از بررسی به زمین‌ها سند ارائه می‌شود.
 زمین‌های قولنامه‌ای قرچک سنددار می‌شوند

محمدتقی تقی‌زاده، معاون عمرانی استانداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگاران در قرچک درباره بحث بافت‌های فرسوده شهرستان قرچک و قول‌نامه‌ای بودن منزل بیش از ۲۰۰۰ هزار خانوار اظهار داشت: این خانوارها در املاکی زندگی می‌کنند که بیش از ۵۰ سال به صورت قولنامه‌ای است و باید مشکلات این خانوارها رفع شود.

معاون استاندار تهران گفت: ماده ۹ آئین‌نامه قانون بازآفرینی یک هیئت ۵ نفره تشکیل داده است تا به مشکلات خانه‌های بافت فرسوده بدون سند یا قولنامه رسیدگی شود، در همین راستا در استان تهران متاسفانه مقداری کم کاری شده است.

وی افزود: در جلسه رسیدگی به بافت‌های فرسوده در قرچک به اداره ثبت هم گفته‌ایم که یک بندی را در خصوص بافت‌های فرسوده بیاورند که اداره ثبت شهرستان مکلف باشد آن هیئت را راه‌اندازی کند.

تقی‌زاده تصریح کرد: تقاضاهای این چنینی را با اولویت‌های بافت‌های فرسوده، در تبصره برای سنددار کردن آن اراضی بیاورند که بتوانیم مشکلات آنها را حل کند.

وی خاطرنشان کرد: برای حل این مشکل زمین‌های قولنامه‌ای، مردم می‌توانند به اداره ثبت و اسناد مراجعه کرده و تقاضای درخواست سند در بافت فرسوده را بدهند.

کد مطلب: 7049
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری