رئیس اداره بهزیستی شهرستان قرچک:
زنگ خطر «زنانه» شدن آسیب های اجتماعی در قرچک به صدا در آمده است
تاریخ انتشار : تیر ۱۲, ۱۳۹۶ ۱۰:۰۶ ب.ظ
 
رئیس اداره بهزیستی شهرستان قرچک گفت: زنگ خطر زنانه شدن آسیب های اجتماعی در قرچک به صدا در آمده است.
 زنگ خطر «زنانه» شدن آسیب های اجتماعی در قرچک به صدا در آمده است
به گزارش ندای وارنا به نقل از مهر، سید حمیدرضا نعمتی در همایش مبارزه با مواد مخدر در شهرستان قرچک با تأکید بر گروه‌های سنی، مشکلات موجود در شهرستان قرچک را زنگ خطری برای این شهرستان دانست و افزود: مواد مخدر یک زلزله خاموش است.

وی اظهار داشت: تراکم بالای جمعیت در شهرستان قرچک و کثرت توزیع کنندگان خرد و کلان مواد مخدر، تعداد بالای معتادین مواد مخدر، مناطق حاشیه ای و سکونت گاه های غیررسمی، مهاجر پذیری و کثرت اتباع بیگانه، زنانه شدن آسیب های اجتماعی، توزیع و مصرف بسیاری از داروهای اعتیادآور و بدون نسخه پزشک، گسترش و شیوع انواع مواد صنعتی و روانگردان را از مشکلات موجود در شهرستان قرچک است.

نعمتی با بیان اینکه بسیاری از مراجعه‌کنندگان گرایش خود را به سمت موادمخدر به جهت کمبود محبت در خانواده بیان می‌کنند، افزود: موادمخدر به دو دسته صنعتی و سنتی تقسیم می‌شود که این مواد شامل تریاک و مشتقات آن، هروئین، شیشه و کوکائین است، هروئین، «ماری‌جوانو» یا همان گراس که در لفظ عامیانه به «گل» معروف است و امروزه بیشترین موارد مصرف در بین جوانان را دارد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان قرچک ایجاد انواع کمیته های تخصصی در حوزه اعتیاد، اولویت بندی آسیب های اجتماعی، شکل گیری تشکل های خیریه، اجرای انواع طرح های توانمندسازی در محلات با شرایط بومی و منطقه ای در قالب «آر. ئی. پی» شامل  انواع بسته های آموزشی و فرهنگی خاص هر منطقه، اشتغال و توانمندسازی در قالب پیشنهاد جهت عملیاتی شدن در سطح شهرستان از مهمترین عوامل پیشگیری از از این بلای خانمان سوز عنوان کرد.

 وی در پایان افزود: این گونه همایش‌ها گامی هرچند کوچک در راستای اهداف بلند سازمان بهزیستی در جهت پیشگیری از اعتیاد  مفید و موثر است که بنا داریم در طول سال از این همایش ها در سطح شهرستان قرچک برگزار کنیم.

بر اساس این گزارش همایش مبارزه با مواد مخدر در شهرستان قرچک به همت اداره بهزیستی باحضور مسعود مرسلپور فرماندار قرچک، علیرضا جعفری معاون سیاسی انتظامی فرمانداری، سید حمیدرضا نعمتی رئیس اداره بهزیستی و جمعی دیگر از مسئولین این شهرستان برگزار شد.

کد مطلب: 1818
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری