زیرساخت‌های فرهنگی پیشوا صفر است / ضرورت ارتقای دفتر نمایندگی ارشاد به اداره
تاریخ انتشار : مهر ۶, ۱۳۹۷ ۴:۴۸ ب.ظ
 
فرماندار شهرستان پیشوا در دیدار با سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به طرح دغدغه‌های فرهنگی موجود در این شهرستان پرداخت.
 زیرساخت‌های فرهنگی پیشوا صفر است / ضرورت ارتقای دفتر نمایندگی ارشاد به اداره

به گزارش ندای وارنا؛حسین عباسی در ‌دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تسلیت ایام عزاداری امام حسین علیه‌السلام اظهار داشت: اثرگذاری کارها و اقدامات فرهنگی در دراز مدت نمایان شده و نتیجه می‌دهد و هر چقدر در این حوزه هزینه شود در اصل نوعی سرمایه‌گذاری است.

وی گفت: پیشوا در سال ۸۹ تبدیل به شهرستان شد و در سال ۹۰ نیز دفتر نمایندگی فرهنگ و ارشاد اسلامی در این منطقه استقرار یافت.

فرماندار شهرستان پیشوا عنوان کرد: در حال حاضر هفت انجمن فرهنگی و هنری، دو آموزشگاه موسیقی، سه آموزشگاه هنرهای تجسمی، یک آموزشگاه هنرهای نمایشی، سه موسسه قرآنی و ۳۳ کانون فرهنگی و هنری مساجد در شهرستان پیشوا فعال است.

وی با اشاره به وضعیت رسانه‌های مکتوب و دیجیتال و همچنین دفاتر نمایندگی نشریات در پیشوا، حمایت و تقویت آن‌ها را ضروری دانست.

عباسی با بیان این‌که در حال حاضر یک سینما در پیشوا فعالیت می‌کند که آن هم استیجاری است، خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های فرهنگی و هنری شهرستان پیشوا بسیار پایین و در حد صفر است و رفع این کمبودها نیازمند توجه ویژه مسئولان فرادستی است.

 

* هنرمندان زیادی در پیشوا فعالیت می‌کنند / لزوم ارتقاء چارت اداری فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشوا

وی بیان داشت: علی‌رغم بضاعت کم زیرساخت‌های پیشوا در حوزه فرهنگی، فعالیت‌های مردم منطقه در این زمینه خوب و چشمگیر است و هنرمندان زیادی در منطقه فعال هستند و توسعه این زیرساخت‌ها با توجه به سابقه درخشان مردم این دیار، موجب ارتقای چشمگیر فعالیت‌های فرهنگی سطح شهرستان می‌شود.

فرماندار پیشوا بر ارتقای دفتر نمایندگی فرهنگ و ارشاد اسلامی به اداره و تقویت چارت اداری آن تاکید کرد و در ادامه بیان داشت: دفتر نمایندگی فرهنگ و ارشاد اسلامی در ساختمانی استیجاری مستقر است و وضعیت مطلوبی ندارد.

عباسی با اشاره به نبود فرهنگ سرا، سالن اجتماعات و مجموعه فرهنگی و هنری در پیشوا گفت: در حال حاضر ۴ هزار متر زمین جهت احداث مجموعه فرهنگی و هنری در نظر گرفته شده که احداث آن نیازمند عنایت ویژه مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

فرماندار شهرستان پیشوا در پایان متذکر شد: سیاست دولت در تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و عدم تعریف پروژه جدید، سیاست کارگشایی جهت خدمت به مردم است اما شهرستان نوپایی چون پیشوا که فاقد هرگونه زیرساختی است نیازمند نگاه و عنایت ویژه‌تری است تا بتوان پاسخ شایسته ای به نیاز مردم این منطقه داد.

گفتنی است؛ سیدحسین نقوی نماینده مردم به همراه فرمانداران و رؤسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های پیشوا، ورامین و قرچک با سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار و به بیان مشکلات و دغدغه‌های فرهنگی این شهرستان‌ها پرداختند.

منبع : تهران نیوز

کد مطلب: 4060
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری