ساخت دو تجهیز کلیدی و مهم نیروگاهی در دولت سیزدهم
تاریخ انتشار : شهریور ۷, ۱۴۰۲ ۸:۳۹ ب.ظ
 
با همت تلاشگران صنعت برق کشور، دو قطعه مهم و اصلی توربین شامل سیستم کنترل و حفاظت توربین گازی و دیسک‌های ردیف ۱، ۲ و ۳ توربین گازی ۳۲ مگاواتی نیروگاه ری در دولت سیزدهم ساخت داخل و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
 ساخت دو تجهیز کلیدی و مهم نیروگاهی در دولت سیزدهم

به گزارش ندای وارنا؛ حمید بادرستانی مدیر عامل نیروگاه ری با  بیان اینکه نیروگاه ری یکی از نیروگاه های پیشرو در حوزه ساخت داخل قطعات نیروگاهی به شمار می رود، اظهار داشت:۱۵۰ نوع قطعه و تجهیز نیروگاهی در تیراژ پنج هزار در طول دولت سیزدهم توسط کارکنان  این نیروگاه ساخت داخل شده است.
وی افزود: از این میزان قطعه وتجهیز، حدود ۴۰ مورد، بورد الکترونیکی سیستم های کنترل و حفاظت توربین های گازی نیروگاه بوده و بقیه مربوط به تجهیزات مکانیکی، ابزار دقیق و الکترونیکی می باشد.
بادرستانی تاکیدکرد: این قطعات ساخته شده قابل رقابت با نمونه های خارجی و در برخی موارد با کیفیت بالاتر از نمونه خارجی هستند وعلاوه بر عدم نیاز به واردات این قطعات، باعث صرفه جویی ارزی قابل توجهی نیزمی شوند.
مدیرعامل نیروگاه ری خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر با وجود تحریم‌های ظالمانه، با استفاده از دانش و تجربه متخصصان این نیروگاه و مشارکت شرکتهای دانش بنیان به خودکفایی در حوزه قطعات و تجیهزات نیروگاهی رسیده ایم.

کد مطلب: 13978
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری