معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران:
سازمان گردشگری تهران تاسیس می‌شود
تاریخ انتشار : فروردین ۸, ۱۴۰۲ ۴:۵۶ ب.ظ
 
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با بیان این که مدیریت شهری به دنبال تاسیس سازمان گردشگری است، گفت: با تاسیس این سازمان و تجمیع ظرفیت‌ها، زمینه توسعه گردشگری پایدار در پایتخت فراهم می‌شود.
 سازمان گردشگری تهران تاسیس می‌شود

به گزارش ندای وارنا؛ محمدامین توکلی‌زاده با بیان این که امسال تقارن دوبهار در کنارهم به شادی و نشاط معنوی مردم افزوده است، اظهارداشت: امسال با بسته جامع «بهار ایران» در ۸ پهنه شهر تهران و در بوستان‌های مناطق ۲۲گانه در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و گردشگری، برنامه‌های ویژه و شادی را با محوریت نوروز اقوام، نوروز ملل، فرهنگ‌ها و خرده فرهنگ‌ها جامعه برای شهروندان، ارائه کردیم. این برنامه‌ها از ابتدای نوروز امسال آغاز شده و درایام ماه مبارک رمضان، هرشب بعد از افطار، اجرا می‌شود.

وی با قدردانی از فعالیت‌ها و تلاش‌های ستادگردشگری در ایام نوروز گفت: ستاد گردشگری شهرداری تهران، امسال در ایام نوروز عزم خود را جزم کرد تا راهنمای خوبی برای نشان دادن ظرفیت‌های گردشگری شهر به شهروندان و میهمانان نوروزی باشد.

تهران شهری زیبا، دیدنی و دوست داشتنی

توکلی‌زاده تصریح‌کرد: تهران شهری زیبا، دیدنی و دوست داشتنی است که در حوزه گردشگری کمتر موردتوجه قرار گرفته و مقصد گردشگری نبوده و بیشتر محل گذار بوده و اهالی تهران هم کمتر از ظرفیت‎های گردشگری آن بهره‌مند شده‌اند. تنوع گردشگری در شهر تهران بسیار بالا است و همه ظرفیت‌های گردشگری شهری در تهران وجود دارد.

وی اظهارداشت: امسال ستاد گردشگری شهرداری تهران با کمک اداره کل میراث فرهنگی، تلاش کرده است، این ظرفیت‌ها را به خوبی به شهروندان و میهمانان نوروزی معرفی کند. امیدوارم با تجربه‌ای که امسال به دست آمده است این مسیر را نسبت به سال‌های گذشته، بهتر طی کرده و به جایگاه درستی در گردشگری، دست پیدا کنیم.

«مدیریت شهری به دنبال تاسیس سازمان گردشگری است،با تاسیس این سازمان در شهرداری تهران و تجمیع ظرفیت‌ها، در حوزه گردشگری تهران، اتفاق خوبی خواهد افتاد که می‌تواند الگویی برای شهرهای دیگر شود و زمینه را برای توسعه گردشگری پایدار، فراهم کند»

توکلی‌زاده با اشاره به استقبال شهروندان از سامانه مشاوره تلفنی گردشگری ۱۳۷، گفت: مشاوران حاضر در این سامانه که از راهنمایان گردشگری رسمی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری هستند و از تجربه خوبی برخوردارند، راهنمایی‌های مفصل و مشاوره کاملی در ابعاد مختلف گردشگری و تورهای درحال برگزاری به شهروندان و میهمانان نوروزی ارائه می‌کنند. این سامانه به خوبی می‌تواند به توسعه گردشگری شهری تهران، کمک کند.

وی درباره سیاستگذاری گردشگری ارزان و آسان، اظهارداشت: مزیت اصلی و عمده گردشگری شهری تهران براین است که اقشار مختلف، بتوانند از جاذبه‌های گردشگری استفاده کنند. درحال حاضر در برج میلاد، در مجموعه گردشگری عباس آباد، بوستان چیتگر و بوستان ملت، شهرداری تهران در حوزه تفریحات و سرگرمی خدماتی را ارائه می‌کند که کاملا رایگان است و تاکنون مورد استقبال بسیارخوب شهروندان قرار گرفته است.تورهای گردشگری ری نیز که به صورت رایگان اجرا می‌شود با استقبال خوبی از سوی شهروندان همراه شده است.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، تاکیدکرد: ما هرچقدر با دستگاه‌ها و نهادها و تشکل‌های مردمی مرتبط هم‎‌افزایی بیشتری داشته باشیم، تسهیلات بهتری می توانیم برای مردم در حوزه گردشگری، فراهم کنیم. بنابراین تلاش داریم با رویکرد قرارگاهی، بتوانیم هم از ظرفیت های مردمی و تشکل‌های تخصصی گردشگری کمک بگیریم و هم با نهادهای مسئول تعامل خوبی داشته باشیم تا خدمات با کیفیت و ارزشمندی را به شهروندان، ارائه کنیم.

کد مطلب: 12754
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری