سرشماری مسکن ۱۳روستای ورامین پایان یافت
تاریخ انتشار : آبان ۱۴, ۱۳۹۷ ۶:۴۳ ب.ظ
 
رئیس بنیاد مسکن شهرستان ورامین گفت : با پایان یافتن چهارمین دوره طرح آمارگیری از ویژگی های مسکن روستایی ، از 538 واحد، 13 روستای این شهرستان سرشماری صورت گرفت.
 سرشماری مسکن ۱۳روستای ورامین پایان یافت

به گزارش ندای وارنا؛عباس علیخانیان روز دوشنبه گفت : همزمان با سراسر کشور ، چهارمین دوره طرح آمارگیری از ویژگی های مسکن روستایی از ۲۱ مهرماه در ۱۳ روستای بخش مرکزی و جوادآباد ورامین بر اساس طرح سازمان آمار اجرا گردید.
وی افزود : این طرح در روستاهای کلاته ، قشلاق قوئینک ، خورین و ریحان آباد از بخش مرکزی و شمس آباد عرب ، حصار گلی ، آجربست ، هفت جوبه ، تجره ، جعفرآبادجنگل ، کویر آباد ، خالد آباد و موسی آباد بختیاری از بخش جوادآباد اجرا شد و طی آن ۵۳۸ واحد مسکن روستایی مورد سرشماری قرار گرفت.
علیخانیان اظهار داشت : هدف از اجرای این طرح را گردآوری آمار و اطلاعات از وضعیت آبادی ها و خصوصیات کمی و کیفی مسکن روستایی کشور به منظور شناخت برخی از ویژگی های مرتبط با مسکن در آبادی های کشور در هر یک از استان ها ، شناخت ویژگی های کمی و کیفی واحدهی مسکونی روستایی در کل کشور به تفکیک استان و شهرستان و شناخت ویژگی های کیفی و کمی واحدهای مسکونی تحت پوشش طرح بهسازی و نوسازی مسکن روستایی در سطح استان های کشور است.
وی گفت : در این طرح ، اطلاعات واحدهای مسکونی از طریق مصاحبه مستقیم با خانوار ساکن در واحد مسکونی و تکمیل پرسشنامه طرح و اطلاعات آبادی از طریق صحبت با مطلعین مجلی در آبادی جمع آوری شد که این اطلاعات پس از پایش به صورت کتابچه در اختیار فرمانداری های قرار می گیرد تا در برنامه ریزی نوسازی بافت فرسوده روستایی مورد استفاده قرار گیرد.
رئیس بنیاد مسکن شهرستان ورامین گفت: ۸۱ درصد از بافت روستایی شهرستان ورامین فرسوده است و باید با بهره گیری از تسهیلات بانکی نوسازی و مقاوم سازی شوند.
وی افزود: یک هزار فقره تسهیلات ۲۵۰ میلیون ریالی ارزان قیمت برای بازسازی و مقاوم سازی منازل مسکونی روستایی شهرستان ورامین جذب شده که تلاش می شود تا با اطلاع رسانی از طریق دهیاری ها ، اعضای شورای اسلامی و ائمه جماعات ، مردم را به دریافت این تسهیلات ترغیب کنیم.
از سال ۸۲ و هر پنج سال یک مرتبه طرح آمارگیری از ویژگی های مسکن روستایی در کشور اجرا شده است.
ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

منبع :ایرنا

انتهای پیام/

کد مطلب: 5272
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری