سنگ‌نگاره چشمه علی شهرری مرمت می شود
تاریخ انتشار : شهریور ۲۷, ۱۴۰۲ ۱۲:۱۹ ب.ظ
 
مدیر پایگاه میراث ملی ری از آغاز پروژه مرمت سنگ‌نگاره چشمه علی شهرری خبر داد و گفت: این اثر مهم تاریخی با نظر کارشناسان حرفه‌ای با اعتباری بالغ بر ۲۸۰ میلیون تومان در دو مرحله مطالعاتی و عمرانی مرمت و حفاظت می شود.
 سنگ‌نگاره چشمه علی شهرری مرمت می شود

به گزارش ندای وارنا؛ قدیر افروند با اشاره به  آغاز مرمت نقش نگاره چشمه علی در شهرری اظهار داشت: پروژه نقش نگاره چشمه علی در فاز عمرانی با اعتباری بالغ بر ۱۸۰ میلیون تومان جهت حفاظت، مرمت و بازسازی اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هر دو پروژه مطالعاتی و عمرانی از طریق سامانه مناقصات انجام شده افزود: در فاز مطالعاتی این پروژه ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار به منظور اقدامات مطالعاتی در نظر گرفته شده است.

مدیر پایگاه میراث ملی ری در ادامه گفت: پیمانکار پروژه از هفته گذشته در محوطه چشمه علی مستقر شده و در مرحله نخست بر اساس قرار داد مطالعاتی، کار مستند نگاری و آزمایشات اولیه انجام می شود.

افروند با بیان اینکه سنگ نگاره چشمه علی یکی از بدترین شرایط سنگ نگاره‎‌ها را در کشور دارد تصریح کرد: مرمت این سنگ نگاره با مشاوره مرمتکاران حرفه ای و دارای مهارت که پیش از این مرمت تخت جمشید را انجام دادند، اجرایی می شود.

وی افزود: این سنگ نگاره با وجود اهمیت قابل توجهی که برای شهرری دارد، با آسیب‌های متعدد و متنوعی مواجه است و همواره در معرض آسیب قرار دارد.

مدیر پایگاه میراث ملی ری در پایان خاطرنشان کرد: مواد و متریال مرمت این سنگ نگاره تهیه و تامین شده و پس از بررسی طرح آسیب نگاری وارد فاز اجرایی خواهیم شد و فاز دوم این پروژه مرمت به محض اختصاص بودجه عملیاتی می‌شود و امیدواریم با اجرای این پروژه وضعیت حفاظت و مرمت این اثر تاریخی ارتقا یابد.

کد مطلب: 14155
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری