سه واحد شن و ماسه آلاینده در پاکدشت تعطیل شد
تاریخ انتشار : آذر ۵, ۱۴۰۲ ۵:۱۳ ب.ظ
 
رئیس اداره حفاظت محیط زیست پاکدشت با اشاره به اجرای طرح ویژه پایش معادن در راستای اجرای مصوبات دومین کارگروه مواقع اضطرار آلودگی هوای استان تهران، از تعطیلی سه واحد آلاینده شستشو، دانه‌بندی شن و ماسه و آسفالت در این شهرستان توسط ماموران محیط زیست خبر داد.
 سه واحد شن و ماسه آلاینده در پاکدشت تعطیل شد

به گزارش ندای وارنا؛ محمودرضا سعیدپور روز یکشنبه در این باره به خبرنگاران گفت: با توجه به پایداری و سکون نسبی جو وکاهش کیفیت هوا در روز جاری و در راستای اجرای مصوبات دومین کارگروه مواقع اضطرار آلودگی هوای استان تهران، تیم نظارتی کارشناسان محیط زیست این اداره ضمن تشدید نظارت بر فعالیت واحدهای آلاینده و همچنین سوخت مصرفی واحدهای تولیدی و صنعتی، از کارگاههای فرآوری شن و ماسه شهرستان نیز بازدید کردند.

وی افزود: در پایش های بعمل آمده فعالیت سه واحد با آلودگی هوا همراه بود که با پلمب تاسیسات خطوط آلاینده، از انتشار آلودگی جلوگیری شد.

سعیدپور با بیان اینکه طرح پایش و نظارت بر فعالیت معادن شن و ماسه، کارخانجات آسفالت، واحدهای تولید بتن آماده و واحدهای ذوب فلزات در شرایط اضطرار آلودگی هوا با جدیت ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: علاوه بر جلوگیری از فعالیت این قبیل واحدها، در صورت استمرار آلودگی اسامی آنها در فهرست صنایع آلاینده درج خواهد شد.

بر اساس مصوبه کارگروه هماهنگی شرایط اضطرار آلودگی هوا روز گذشته استان تهران، ممنوعیت مصرف نفت کوره و مازوت در کلیه واحدهای نیروگاهی، صنعتی، تولیدی، معدنی و خدماتی استان، کماکان ادامه یابد و شرکت گاز استان، نسبت به تداوم تامین سوخت گاز مورد نیاز نیروگاه ها و سایر واحدهای متصل به شبکه گاز رسانی که فعالیت آنها در این شرایط ضروری است، اقدام کند.

این مصوبه می افزاید: شهرداری ها، بخشداری ها و دهیاری های استان، جهت جلوگیری از پسماند سوزی و سوزاندن شاخ و برگ درختان، نظارت ویژه اعمال و همچنین اداره کل حفاظت محیط زیست استان، نسبت به تشدید نظارت بر فعالیت واحدهای آلاینده و همچنین سوخت مصرفی نیروگاه ها و واحدهای تولیدی و صنعتی، اقدام کنند.

پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

منبع: ایرنا

کد مطلب: 14779
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری