سکونت سه هزار قرچکی در هر کیلومترمربع
تاریخ انتشار : خرداد ۲۲, ۱۳۹۹ ۷:۰۷ ب.ظ
 
بهمن خطیبی روز پنج‌شنبه در جلسه بررسی مشکلات شهرستان‌های جنوب‌شرق تهران که در محل فرمانداری ورامین تشکیل شد، اظهار کرد: بافت فرسیوده از مشکلات شهرستان قرچک در حوزه روستایی است.
 سکونت سه هزار قرچکی در هر کیلومترمربع

به گزارش ندای وارنا؛  بهمن خطیبی روز پنج‌شنبه در جلسه بررسی مشکلات شهرستان‌های جنوب‌شرق تهران که در محل فرمانداری ورامین تشکیل شد، اظهار کرد: بافت فرسیوده از مشکلات شهرستان قرچک در حوزه روستایی است.

وی افزود: عدم همراهی بانک‌های عامل در پذیرش ضمانت زنجیره‌ای باعث شده است تا روستائیان رغبتی برای استفاده از این تسهیلات نشان ندهند و تاثیر آن در صورت بروز حادثه غیرمترقبه‌ای نظیر زلزله، فاجعه‌بار خواهد بود.
وی از دفع فاضلاب روستایی و شهری به عنوان یکی دیگر از مشکلات قرچک یاد کرد و اظهار داشت: دفع فاضلاب مناطق روستایی و شهری در برخی از مناطق به حدی است که پساب وارد مناطق زندگی شده و مشکلاتی را برای ساکنان به وجود آورده است؛ از شرکت آب و فاضلاب درخواست می‌شود تا برای رفع این مشکل جدی برنامه‌ای عملی ارائه دهد.
«خطیبی» از ترافیک منطقه قلعه‌نو شهرستان ری به عنوان گره کور ترافیکی محور ری – قرچک یاد کرد و افزود: ترافیک قلعه‌نو هر روزه ساعت‌های زیادی از وقت مردم قرچک را هدر می‌دهد و در صورت الحاق قلعه‌نو به شهرستان قرچک می‌توان بخش زیادی از مشکلات این منطقه را برطرف کرد.
وی گفت: زندان زنان که در حوزه شهرستان ری قرار دارد، سال‌ها به نام زندان قرچک معروف شده است و در صورتی که مدیریت و خدمات آن از سوی قرچک ارائه نمی‌شود و باید برای آن چاره‌ای اندیشید که مشکلات آن به اسم قرچک تمام نشود.
فرماندار قرچک تصریح کرد: این شهرستان فاقد سایت اداری است و اکثر ادارات قرچک در ساختمان‌های استیجاری مستقر بوده و لازم است برای این شهرستان که از سال ۱۳۹۱ مستقل شده، برنامه‌ریزی و اقدامی عملی برای ساخت سایت اداری انجام شود.
وی افزود: قرچک با وجود برخورداری از هزاران نفر بیمه شده تأمین اجتماعی از داشتن کلینیک تأمین اجتماعی محروم است، احداث این مرکز می‌توان بخش مهمی از مشکلات این شهرستان را در حوزه بهداشت و درمان برطرف کند.
وی اظهار کرد: کمربندی جنوبی قرچک در مسیر حرکت خود، با تپه تاریخی پوئینک برخورد کرد؛ هرچند که در کاوش‌های صورت گرفته، اثری تاریخی در آن کشف نشد ولی به دلیل آن‌که این تپه در فهرست آثار ملی ثبت شده نمی‌توان آن را از مسیر کمربندی حذف کرد لذا لازم است برای آن نیز طرحی عملی ارائه شود تا مشکل ترافیک جنوب شهرستان برطرف شود.
خطیبی افزود: قرچک به دلیل نزدیکی به شهرستان ری از آلودگی پالایشگاه و کارخانه سیمان تأثیر می‌پذیرد و سال گذشته مبالغی از محل عوارض آلایندگی به قرچک اختصاص یافت که این اعتبارات، هنوز پرداخت نشده است.
شهرستان قرچک در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع است.

کد مطلب: 8658
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری