سیزدهمین نمایشگاه بین المللی سنگ تهران در شهر آفتاب شروع به کار کرد
تاریخ انتشار : خرداد ۹, ۱۴۰۲ ۱۲:۱۲ ب.ظ
 
سیزدهمین نمایشگاه بین المللی سنگ تهران در نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب به طور رسمی شروع به کار کرد و تا ۱۲ خرداد ادامه دارد.
 سیزدهمین نمایشگاه بین المللی سنگ تهران در شهر آفتاب شروع به کار کرد

به گزارش ندای وارنا؛ سیزدهمین نمایشگاه بین المللی سنگ تهران ۸ خرداد با حضور رضا محتشمی پور امور معاون معادن و فرآوری مواد وزارت صنعت، معدن و تجارت، مصطفی طاهری رئیس کمیسیون مجلس شورای اسلامی، محمدرضا بهرامن رئیس خانه معدن ایران، بهرام شکوری رئیس انجمن سنگ ایران و رضا بسطامی رئیس سازمان نظام مهندسی معدن در نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب به طور رسمی شروع به کار کرد و تا ۱۲ خرداد ادامه دارد.

در این دوره از نمایشگاه بین المللی سنگ تهران ۱۱۰ شرکت داخلی و نمایندگانی از ۶ کشور دنیا شامل چین، روسیه، هند، ایتالیا، ترکیه و یونان محصولات و آخرین دستاوردهای خود را در فضای ۱۲ هزار متر مربعی نمایشگاه شهر آفتاب ارائه می دهند.

معرفی توانمندی های شرکت های داخلی، ایجاد ظرفیت های جدید در کشور، آشنایی و به روز رسانی فناوری های نوین صنعت سنگ و شناخت روندهای آتی این حوزه از اهداف برگزاری نمایشگاه بین المللی سنگ تهران به شمار می رود.

شرکت های حاضر در نمایشگاه بین المللی سنگ تهران به سه گروه اصلی ماشین آلات و تجهیزات معدنی، ملزومات مصرفی و فرآوری معادن تقسیم می شوند.

این نخستین باری است که نمایشگاه بین المللی سنگ در شهر آفتاب برگزار می شود، ۱۲ دوره پیشین این رویداد بین المللی در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شده است. نزدیکی به شمس آباد بزرگترین شهرک صنعتی کشور، نزدیکی به فرودگاه بین‌المللی امام(ره)، دسترسی آسان از اصفهان و محلات به عنوان دو قطب صنعتی و معدنی کشور، زیرساخت‌های به‌روز و بین‌المللی سایت شهر آفتاب، نبود ترافیک در محدوده شهر آفتاب و دسترسی آسان به مترو از دلایل انتخاب شهر آفتاب برای این دوره از نمایشگاه است.

بیش از ۶ هزار واحد معدنی و فراوری سنگ تزئینی در ایران وجود دارد که زمینه اشتغال به کار حدود ۶۰۰ هزار نفر را به وجود آورده است. سالانه به‌ طور میانگین ۱۰ تا ۱۱ میلیون تن سنگ تزئینی در کشور استخراج می‌شود، با این حال میزان تولید هیچگاه از ۱۵ میلیون تن فراتر نرفته است.

عمده سهم فروش محصولات این صنعت در داخل کشور است با این حال سالانه به ‌طور میانگین ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیون دلار ارزآوری از محل صادرات داشته است. این در حالی است که ترکیه با دارا بودن ذخایر سنگ تزئینی همانند ایران و با تنوع سنگ کمتر، سالیانه بیش از ۳.۲ میلیارد دلار از محل صادرات این محصولات ارزآوری دارد.

به گفته بهرام شکوری رییس انجمن سنگ ایران، «صادرات سنگ تزئینی در کشور می تواند به ۵ میلیارد دلار برسد. توجه به بازارهای خارجی و توسعه صادرات از راهکار نجات این صنعت به شمار می روند».

کد مطلب: 13595
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری