کارآفرینی دانشگاه آزاد ورامین گزارش می‌دهد؛
شبیه‌سازی بازار کسب و کار در حوزه کشاورزی و دامپروری برای دانشجویان
تاریخ انتشار : مرداد ۱۴, ۱۳۹۷ ۹:۰۰ ب.ظ
 
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین ـ پیشوا از شبیه‌سازی موفق بازار کسب و کار در حوزه علوم کشاورزی و دامپروری برای دانشجویان مشتاق ورود به بازار کار در این واحد کارآفرین دانشگاهی خبر داد
 شبیه‌سازی بازار کسب و کار در حوزه کشاورزی و دامپروری برای دانشجویان

به گزارش ندای وارنا؛حامد زارعی با توجه به نقش مهم دانشگاه‌ها برای توانمندسازی دانشجویان برای کسب جایگاه‌های شغلی مناسب در جامعه و برخورداری از شانس بیشتر ورود به بازار اشتغال گفت: یکی از سیاست‌های اصلی که در حوزه آموزشی این واحد جامع دانشگاهی دنبال می‌شود، ارتقای برنامه‌های مهارت‌افزایی دانشجویان است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین ـ پیشوا با تأکید بر تربیت دانشجوی کارآفرین در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی اظهار کرد: امروزه اکثر دانشجویان در کنار آموزش و ارتقای سطح تحصیلی به دنبال یک منبع درآمد مناسب با دوران تحصیل هستند که ما در این دانشگاه با آماده‌ کردن زیرساخت‌های لازم قصد داریم با طرح شبیه‌سازی بازار کار، ابتدا تخصص‌های لازم را به دانشجویان خود آموزش داده و سپس زمینه ورود به بازار و راه‌های کسب درآمد از رشته مرتبط را فراهم کنیم.

وی با تبیین عملیاتی‌ شدن شعار خودباوری و تکیه بر ظرفیت‌های درونی افزود: تحقق منویات مقام معظم رهبری در بسیاری از اقدامات و طرح‌های در دست اقدام این واحد دانشگاهی مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

زارعی ادامه داد: اگر دانشگاه‌ها بتوانند برای رشته‌‌‌های فعال خود مراکز کار و فعالیت تعریف و راه‌اندازی کنند، در این صورت هم برای دانشجو اشتغال‌آفرینی شده است و هم در خلال فعالیت‌‌‌های تحقیقاتی و تولیدی دانشجویان، اهداف درآمدزایی دانشگاه نیز به بار خواهد نشست.

دوره‌های مهارت‌افزایی ویژه دانشجویان برگزار می‌شود

زارعی هدف از اجرای دوره‌های مهارت‌افزایی را توانمندسازی دانشجویان برای کسب جایگاه‌های شغلی مناسب در جامعه دانست و افزود: با تدوین و اجرای این طرح دانشجویان ما از موقیعیت‌های بیشتر و مناسب‌تری برای ورود به بازار اشتغال که اکنون رقابت برای آن بسیار بالاست، برخوردار می‌شوند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین ـ پیشوا و قرچک خاطرنشان کرد: دانشجویان با شرکت در این طرح افزون بر آشنایی با مشاغل مرتبط با رشته تحصیلی خود با کم و کیف فضای کاری آن رشته رو‌به‌رو و آشنا می‌شوند.

موفقیت واحد ورامین در کسب درآمدهای غیر شهریه‌ای با مراکز دانش‌بنیان

این مسؤل دانشگاهی با تأکید بر نگاه مسأله محور و کاربردی دانشگاه ها خاطرنشان کرد: این واحد دانشگاهی با بهره مندی از امکانات خود شامل آزمایشگاه های مجهز و مزارع آموزشی و تحقیقاتی توانسته است در حوزه کشاورزی و علوم صنایع غذایی به الگویی کارآفرین تبدیل شود.

این مسؤل دانشگاهی با تأکید بر لزوم ایجاد فضاهای کسب و کار و راه‌اندازی مراکز تولیدی عنوان کرد: گلخانه واحد ورامین ـ پیشوا در فضایی به متراژ ۳ هزار مترمربع به منظور تأمین نیاز‌های آموزشی و تحقیقاتی فعال بوده و برای توسعه آن تا سقف ۱۳ هزار متر مربع اقدامات لازم صورت گرفته است. اکنون تولید خیار درختی این مجموعه ۲۴ تن در هر دوره شش ماهه است که پس از عملیاتی‌شدن طرح پیش‌بینی شده به ۳۰۰ تن در هر دوره افزایش پیدا می‌کند..

زارعی یادآور شد: واحد گوشتی این دانشگاه در فضای ۳۰ هزار مترمربع و کاملاً مجهز به امکانات روز بوده و همه امور به شکل مکانیزه صورت می‌پذیرد که علاوه بر تأمین نیاز‌های آموزشی و تحقیقاتی، صرفه اقتصادی نیز داشته است. واحد مرغداری دانشگاه اکنون با ۱۰ هزار قطعه، سالانه یک صد تن مرغ تولید می‌کند تولید مرغ این واحد دانشگاهی به صورت ارگانیک بوده و علاوه بر رفع نیازهای پژوهشی و تأمین نیازهای سلف دانشجویی با قیمت تمام شده میان استادان و کارکنان به منظور رفاه حال آنان توزیع می‌شود.

رئیس واحد ورامین ـ پیشوا مرکز تکثیر و پرورش ماهی را یکی دیگر از مراکز تولیدی و تحقیقاتی فعال واحد معرفی کرد و گفت: این مرکز در هر دوره ده‌ها تن ماهی تولید می‌کند و در کنار موارد یاد شده ۱۰ هکتار از اراضی دانشگاه به کشت غلات و تولید علوفه اختصاص پیدا کرده است که محصول برداشتی به منظور تأمین خوراک مورد نیاز دام‌های موجود مصرف می‌شود و تولید پسته در فضایی به متراژ یک هکتار از دیگر تولیدات کشاورزی محسوب می‌شود.

اختصاص زمین کشاورزی به دانشجویان تحصیلات تکمیلی

زارعی یکی از اقدامات مؤثر در حوزه شبیه‌سازی بازار کار برای دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی را اختصاص زمین و امکانات لازم برای انجام تحقیقات مد نظر عنوان کرد.

وی با اعلام این خبر افزود: باید توجه داشته باشیم که کسب تخصص و مهارت در یک رشته دانشگاهی تنها با نشستن در کلاس های تئوری، دریافت جزوه وخواندن کتاب میسر نمی‌شود بلکه موفقیت واقعی بویژه در رشته‌هایی مثل علوم کشاورزی با کار میدانی دست‌یافتنی است.

زارعی ادامه داد: بحمدلله با ظرفیت‌های موجود این شرایط در دانشگاه ورامین-پیشوا فراهم شده است و با اختصاص زمین‌های مجزا به دانشجویان دنبال این هستیم تا آنان را بیش از پیش با شرایط شغلی رشته خود آشنا کرده و به معنای واقعی یک کارشناس متخصص و مجرب تحویل جامعه دهیم.

منبع : آنا

انتهای پیام/

کد مطلب: 2736
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری