ضرب‌الاجل دادستان پاکدشت به شهرداری؛
شهرداری پاکدشت به وظایف خود عمل کند
تاریخ انتشار : آذر ۶, ۱۴۰۲ ۴:۰۱ ب.ظ
 
دادستان پاکدشت درباره ساخت‌وسازهای غیرمجاز و سد معبر در سطح شهر پاکدشت، گفت: این‌ها وظیفه قانونی و ذاتی شهرداری است و ما به آن تأکید کردیم.
 شهرداری پاکدشت به وظایف خود عمل کند

به گزارش ندای وارنا؛ محمد حسن‌پور دادستان شهرستان پاکدشت درباره پیگیری مطالبات مردم مبنی بر اجرای وظایف شهرداری پاکدشت، اظهار کرد: جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز و سد معبر جزو وظایف ذاتی شهرداری است.

وی در ادامه افزود: روزانه گزارش‌های متعددی درباره ساخت‌وسازهای غیرمجاز، مبنی بر اجرای طبقه هفتم در سطح شهر پاکدشت و مجموعه مدیریت شهری منفعل بوده و هیچ کار خاصی انجام نمی‌دهد، به ما می‌رسد.

دادستان پاکدشت ورود دستگاه قضا در این پرونده را حقوق عامه دانست و بیان کرد: با توجه‌ به مطالبه عمومی از دادستان و گزارش‌های مردمی و ضابطین مبنی بر دریافت رشوه توسط برخی از افراد در پلیس ساختمانی، این تخلفات توسط شهرداری اعلام و گزارش نمی‌شود.

حسن‌پور با اشاره به دستگیری‌های اخیر در شهرداری پاکدشت، تصریح کرد: هرچند که ما چند نفری را بازداشت کردیم، اما این روند متأسفانه ادامه دارد. قطعاً متخلفان در شهرداری رابطه‌هایی دارند که به‌ راحتی می‌توانند به صورت غیرمجاز ساخت‌وساز کنند.

وی ضرب‌الاجل را برای رسیدگی سریع وظایف شهرداری عنوان و تأکید کرد: در صورت قصور هم برای ضابطین و هم برای کارکنان شهرداری تشکیل پرونده خواهیم داد، اگر به وظایف قانونی خود عمل نکنند در واقع استنکاف از اجرای دستورات و به عبارتی اهمال و تفریط، منجر به تضییع بیت‌المال می‌شود.

دادستان پاکدشت در توصیه‌ای به سازندگان، خاطرنشان کرد: کسانی که می‌خواهند در شهر ساخت‌وساز کنند باید مطابق قانون پروانه ساخت دریافت کرده و بر اساس آن اقدام و کلیه عوارض و جریمه‌های خود را به شهرداری پرداخت کنند.

حسن‌پور با اشاره به حادثه متروپل آبادان و عدم ایمنی لازم در ساختمان‌ها، تصریح کرد: خیلی از این بناهای غیرمجاز در سطح شهر، استحکام بنا نداشته و ممکن است با یک زلزله خسارات جبران‌ناپذیری به شهر و مردم وارد شود.

وی در ادامه به موضوع سد معبر اشاره و مطرح کرد: این‌ها وظیفه ذاتی شهرداری است و نیاز به تذکر دادستان نیست، قانون برای آن وظیفه گذاشته که مانع از ایجاد سد معبر شوند به‌ ویژه در محیط‌های پر تردد و پر رفت‌وآمد.

دادستان پاکدشت در همین رابطه بیان داشت: ما به دنبال جلوگیری از تضییع حقوق مردم هستیم، چند هزار نفر در ترافیک بمانند تا جیب یک نفر پر شود! این اشکال دارد؛ شهرداری باید مکانی برای ساماندهی دست‌فروشان در نظر بگیرد.

حسن‌پور ایجاد مزاحمت دست‌فروشان برای مردم را ظلم به همه مردم دانست و تاکید کرد: جلوگیری از ایجاد سد معبر توسط دست‌فروش‌ها مطالبه عموم مردم از دادستان است، علی‌رغم اینکه این موضوعات وظیفه ذاتی و قانونی شهرداری است و ما دوباره تأکید کردیم.

منبع: تهران نیوز

کد مطلب: 14797
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری