صدور ویزا بلیت و اعزام زائران اربعین در پایانه مسافربری ورامین
تاریخ انتشار : مهر ۱۰, ۱۳۹۷ ۲:۵۷ ب.ظ
 
مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری ورامین از آغاز صدور هم‌زمان ویزا و بلیت سفر اربعین در محل پایانه مسافربری شهر ورامین از هفته سوم مهرماه خبر داد.
 صدور ویزا بلیت و اعزام زائران اربعین در پایانه مسافربری ورامین

به گزارش ندای وارنا؛در این جلسه، محمد تاجیک حسین‌آبادی اظهار داشت: با هماهنگی‌های صورت گرفته، مقدمات صدور ویزای اربعین در محل پایانه این شهرستان فراهم و در حال حاضر صدور ویزا و بلیت آغاز شده است.

وی افزود: طی جلساتی که با تعاونی‌های مسافربری کشوری فعال در پایانه شهرستان ورامین برگزار شد، این تعاونی‌ها برای ارائه خدمات با بالاترین استاندارد و کیفیت به مسافران اربعین اعلام آمادگی کرده‌اند.

 اعزام مستقیم به نجف و کربلا با اتوبوس‌های توریستی و ترانزیتی

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری ورامین با اعلام این نکته که زمان ارائه خدمات به زائران از هفته سوم مهرماه است، تصریح کرد: بر این اساس، زائران شهرستان ورامین و شهرستان‌های هم‌جوار می‌توانند با مراجعه به پایانه، به طور هم‌زمان ویزا و بلیت سفر خود را تهیه کنند و به این ترتیب از سردرگمی نجات یافته و برنامه‌ریزی دقیقی برای زمان اعزام خود نیز داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: به‌منظور رفاه حال زائران کربلای معلّا، اعزام زائران نیز از مبدأ ورامین انجام خواهد شد و دیگر متقاضیان سفر اربعین مجبور نیستند برای اعزام به تهران یا شهرستان‌های دیگر مراجعه کنند که این اعزام مستقیم به نجف و کربلا با اتوبوس‌های توریستی و ترانزیتی از همین پایانه خواهد بود.

تاجیک با اشاره به فراهم بودن زیرساخت‌های لازم جهت خدمات‌دهی به زائران اربعین، گفت: پایانه شهرستان ورامین با تجمیع همه امکانات و ظرفیت خود، آمادگی ارائه خدمات و پذیرایی از متقاضیان سفر به کربلا در فضایی بسیار معنوی و توأم با برگزاری مراسم مختلف مذهبی را دارد.

وی با تأکید بر این‌که اعزام زائران عتبات از مبدأ ورامین برای اولین بار است که به صورت رسمی انجام می‌شود، افزود: ان‌شاءالله بتوانیم یک حرکت نو را در راستای کاهش دغدغه‌ها و سردرگمی زائران اربعین شروع کرده و در سال‌های بعد نیز ادامه دهیم.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری ورامین با بیان این‌که سال گذشته حدود ۲ هزار نفر از مبدأ ورامین به عتبات عالیات اعزام شدند، گفت: با توجه به امکان ویژه صدور هم‌زمان ویزا و بلیت در محل پایانه، پیش بینی می‌شود این رقم در اربعین امسال افزایش داشته باشد.

متأسفانه عده‌ای به دنبال کم رنگ کردن مراسم اربعین هستند

در این جلسه همچنین حجت‌الاسلام جعفر طزری امام جمعه خیرآباد اظهار داشت: یکی از اقدامات بسیار تأثیرگذار در سال‌های گذشته، بحث پیاده‌روی اربعین است که با گردآوری جمعیت ۲۰ میلیونی در مسیر کربلا تبدیل به یک حرکت عظیم شده است.

وی با اشاره به ضرورت تقویت و حمایت همه‌جانبه از مراسم اربعین، گفت: آحاد مردم باید آن‌چه در توان دارند برای حفظ، تقویت و ادامه این جریان عظیم چندین میلیونی کمک کنند.

حجت‌الاسلام طزری تصریح کرد: متأسفانه عده‌ای به دنبال کم رنگ کردن مراسم اربعین هستند، اما واقعیت امر این است که زائران اربعین سختی‌ها و مشقات زیادی را برای این سفر معنوی متحمل می‌شوند.

وی با بیان این‌که در این شرایط نباید دست روی دست گذاشت، گفت: باید هر فرد یا دستگاه اجرایی، آن چه در توان دارد، در طبق اخلاص بگذارد تا مسافران اربعین دغدغه کمتری داشته باشند.

حجت‌الاسلام طزری به معضل صدور ویزا و تهیه بلیت در ایام اربعین و سردرگمی مسافران اشاره کرد و افزود: همه ساله در زمان پیاده‌روی اربعین، ناهماهنگی‌ها و بی‌برنامگی زیادی چه در بحث صدور ویزا و چه در زمینه حمل‌ونقل و تهیه بلیت ایجاد و باعث بازماندن عده زیادی از این سفر می‌شود.

امام جمعه خیرآباد ضمن تقدیر از خدمات ویژه پایانه مسافربری شهرستان ورامین به زائران کربلا، گفت: خوش‌بختانه امسال، این پایانه با ارائه خدمات ویژه صدور ویزا و بلیت به طور هم‌زمان، بخش زیادی از این سردرگمی و دغدغه‌ها را کاهش داده است.

در پایان این جلسه، مدیران آژانس‌ها و دفاتر خدمات مسافرتی و نیز تعاونی‌های مسافربری کشوری، آمادگی خود را برای ارائه خدمات در خور شأن زائران اربعین در شهرستان ورامین اعلام کردند.

منبع : مهر

انتهای پیام/

کد مطلب: 4226
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری