رئیس اداره منابع طبیعی آبیک مطرح کرد
صدور ۳۸ فقره پرونده تعلیف چرای دام در مراتع آبیک
تاریخ انتشار : خرداد ۱۹, ۱۳۹۶ ۱:۳۹ ق.ظ
 
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آبیک گفت: 38 فقره پرونده تعلیف دام در مراتع این شهرستان اعم از کوهستانی و دشت صادر شده است.
 صدور ۳۸ فقره پرونده تعلیف چرای دام در مراتع آبیک

 

به گزارش ندای وارنا ،حمیدرضا رضانژاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار داشت: ۳۸ فقره پرونده تعلیف دام در مراتع شهرستان آبیک اعم از کوهستانی و دشت صادر شده است که فصل چرا مشخص بوده و ضوابط چَرا توسط مرتع‌داران باید رعایت شود.

 

وی افزود: مطابق پروانه چرای صادر شده و تعداد دام تعلیف در مدت زمان مشخص صورت می‌گیرد بنابراین اگر طبق ضوابط چرای دام انجام شود به منابع طبیعی آسیب نمی‌رسد.

 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آبیک با اشاره به تشکیل هفت پرونده چرای غیرمجاز در این شهرستان ادامه داد: ۶ پرونده چرای دام غیرمجاز در دادگاه بخش بشاریات شهرستان آبیک تشکیل شده که این پرونده‌ها در مرحله رسیدگی قرار دارند.

 

رضانژاد اضافه کرد: حکم یکی از پرونده‌های تخلف چرای دام غیرمجاز صادر شده و متخلفان به جزای نقدی و زندان محکوم شده‌اند که این پرونده در دادگاه تجدیدنظر استان قزوین در مرحله رسیدگی قرار دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: در سال ۹۴، تعداد یک هزار و ۲۰۰ نفر شتر در اراضی جنوبی شهرستان آبیک وجود داشت که از شهرهای اشتهارد، ورامین و قم بودند؛ اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین نسبت به ابطال پروانه تعلیف در جنوب این شهرستان اقدام کرد.

 

این مسؤول بیان کرد: در حال حاضر ۱۸۰ نفر شتر در پایین روستای شهرآباد شهرستان آبیک وجود دارد که صاحبان آن‌ها در منطقه حق‌وردلو ساکن هستند و اقدام به نگهداری دام غیرمجاز کرده‌اند.

 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آبیک مساعدت دولت در حمایت از پروژه بیابان‌زدایی در منطقه کویری جنوب این شهرستان قدردانی کرد و افزود: یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار برای این پروژه در نظر گرفته شده که به اجرا درمی‌آید.

کد مطلب: 1555
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری