فرماندار پاکدشت:
صلاحیت ۴۶ کاندیدای مجلس در پاکدشت تأیید شد
تاریخ انتشار : آبان ۲۱, ۱۴۰۲ ۸:۱۰ ب.ظ
 
فرماندار پاکدشت با اشاره به تأیید صلاحیت ۴۶ کاندیدای مجلس شورای اسلامی در هیأت اجرایی، گفت: ملاک نهایی برای تأیید یا رد صلاحیت‌ها، هیأت نظارت بر انتخابات مجلس شورای اسلامی است.
 صلاحیت ۴۶ کاندیدای مجلس در پاکدشت تأیید شد

به گزارش ندای وارنا؛ محسن اردستانی فرماندار شهرستان پاکدشت درباره اعلام نتایج بررسی‌های هیأت اجرایی اظهار کرد: صلاحیت ۴۶ نفر که از این تعداد هفت نفر خانم هستند، در هیأت اجرایی حوزه انتخابیه پاکدشت به قطعیت رسیده است.

وی بیان کرد: پس از ارزیابی، فهرست نفرات تأیید صلاحیت شده به هیأت نظارت استان تهران ارجاع و نظر نهایی درباره نفرات مورد تأیید اعلام خواهد شد، همچنین در صورت تأیید صلاحیت، اسامی این افراد در قالب اطلاعیه رسمی منتشر شده و نامزدهای تأیید شده می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

فرماندار شهرستان پاکدشت درباره نحوه بررسی صلاحیت‌ها، عنوان کرد: بر اساس استعلامات مراجع پنج‌گانه، تحقیقات محلی و ارزیابی‌های صورت‌گرفته، تعداد ۴۶ داوطلب از مجموع ۶۱ داوطلبی که ثبت‌نام خود را قطعی کرده بودند، توسط هیأت اجرایی تأیید صلاحیت شدند و صلاحیت ۱۵ نفر دیگر احراز نشد.

اردستانی در همین رابطه بیان داشت: در مدت ۱۵ روز مهلت بررسی صلاحیت داوطلبان در هیأت اجرایی مرکز حوزه انتخابیه پاکدشت، اعضای هیأت اجرایی به طور مستمر جلساتی را برگزار و مدارک بارگذاری شده، استعلامات، تحقیقات میدانی و گزارش‌ها را به‌ دقت بررسی کردند.

وی با اشاره به مهلت چهار روزه برای اعتراض به بررسی صلاحیت‌ها، افزود: داوطلبانی که نسبت به بررسی صلاحیت خود اعتراض دارند، می‌توانند به استناد تبصره ذیل ماده ۶۱ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، از تاریخ ۲۱ تا ۲۴ آبان‌ماه ، شکایات خود را به صورت غیرحضوری و از طریق سامانه شورای نگهبان جهت بررسی هیات نظارت استان تهران ارسال کنند.

فرماندار شهرستان پاکدشت ملاک نهایی برای تأیید یا رد صلاحیت‌ها را هیأت نظارت مرکزی دانست و تصریح کرد: اعضای هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات مجلس شورای اسلامی از سوی شورای نگهبان انتخاب و به وزارت کشور معرفی شده و صلاحیت داوطلبان را بر اساس قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی بررسی می‌کنند.

منبع: تهران نیوز

کد مطلب: 14704
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری