ضرورت استفاده از کشاورزی دانش‌بنیان برای بهبود تولید محصولات
تاریخ انتشار : اردیبهشت ۵, ۱۴۰۲ ۶:۱۲ ب.ظ
 
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ری با اشاره به استفاده از دانش بنیان‌ها در بخش کشاورزی گفت: برای بهبود تولید محصول کلزا باید به سمت استفاده از کشاورزی دانش بنیان برویم.
 ضرورت استفاده از کشاورزی دانش‌بنیان برای بهبود تولید محصولات

به گزارش ندای وارنا؛ روز مزرعه این بار در بخش کهریزک شهرستان ری با موضوع کشت دانش بنیان کلزا برگزار شد و علی عابدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ری در این مراسم اظهار داشت: برای بهبود شاخص های تولید کلزا در سایه کشاورزی دانش بنیان، جهاد کشاورزی قدمهای خوبی را برداشته است و این روش کمک بسزایی در رشد کشاورزی دارد.

وی استفاده از کشاورزی دانش بنیان را در کشاورزی ضروری خواند و افزود: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و به منظور افزایش بهره‌وری در تولید محصولات استراتژیک مانند کلزا، برای تداوم تولید، تامین امنیت غذایی، استقلال کشور و کاهش واردات روغن مجبوریم از فناوری های نوین علمی در کشاورزی استفاده کنیم.

به گفته عابدی، نکته قابل توجه این کشت افزایش میزان خوشه های اصلی و شاخه های زایشی فرعی است که درپی مدیریت صحیح کشت و استفاده از اطلاعات دقیق علمی و با تجربه سالهای گذشته به خوبی تلفیق شده است.

در این مراسم مدیران سازمان جهاد کشاورزی، مدیریت و معاونین جهاد کشاورزی شهرستان ری، مدیریت سازمان بسیج کشاورزی استان تهران، مدیریت مرکز جهاد کشاورزی کهریزک و اساتید مرکز تحقیقات کشاورزی ورامین و شهرری حضور داشتند.

این مراسم در ۱۵ هکتار از مزرعه ۳۰۰ هکتاری روستای دوتویه برگزار شد که به زیر کشت کلزار رفته است.

ضرورت استفاده از کشاورزی دانش‌بنیان برای بهبود تولید محصولات

به گزارش ایرنا، شهرستان ری با ۲۸ هزار هکتار زمین کشاورزی، سالانه در حدود ۸۵۰ هزار تن محصولات کشاورزی و زراعی تولید می‌کند.

این شهرستان دارای رتبه اول در تولید گندم، ذرت علوفه‌ای، صیفی جات، شیر و رتبه دوم را در تولید جو و تخم مرغ در استان است.

کد مطلب: 13016
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری