فرماندار پیشوا عنوان کرد:
ضعف اطلاعات و داده‌های آماری در پیشوا/ مسائل فرهنگی نیازمند اقدامات عام و فراگیر است
تاریخ انتشار : مرداد ۱۷, ۱۳۹۷ ۵:۱۰ ب.ظ
 
فرماندار پیشوا گفت: اطلاعات و داده‌های آماری بنیادی‌ترین اصل برای برنامه‌ریزی هستند که متأسفانه در شهرستان پیشوا در این زمینه با ضعف روبرو هستیم
 ضعف اطلاعات و داده‌های آماری در پیشوا/ مسائل فرهنگی نیازمند اقدامات عام و فراگیر است

به گزارش ندای وارنا؛حسین عباسی صبح امروز در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان پیشوا ضمن تشکر از مدیرانی که جدیت لازم را در پیگیری مصوبات دارند، بیان کرد: در هر جلسه‌ای ضمن بحث و تبادل‌نظر تصمیماتی اتخاذ گردیده و هر اداره‌ای ، وظایفی بر عهده می‌گیرد که نیاز است مدیران اهتمام لازم را جهت پیگیری و اجرایی نمودن این مصوبات به عمل‌آورند.

فرماندار شهرستان پیشوا با اشاره به در پیش بودن هفته ازدواج گفت: دستگاه‌های مرتبط باید در طول سال و با همکاری  و بهره‌گیری همه ظرفیت‌های موجود، زمینه تشکیل خانواده و ازدواج آسان جوانان را فراهم و از معضل اجتماعی طلاق جلوگیری کنند.

عباسی بیان کرد: رویکرد ما در خصوص برنامه‌های هفته ازدواج، فرهنگ‌سازی و موج‌آفرینی در راستای فرهنگ صحیح ازدواج آسان و آگاهانه است که می‌تواند نقش مؤثری در تشکیل خانواده داشته باشد.

لزوم راه‌اندازی خانه جوان در پیشوا

وی با اشاره به لزوم راه‌اندازی خانه جوان در پیشوا از شهرداری خواست تا با اختصاص زمینی مناسب در جهت تحقق این مهم کمک کند و در ادامه گفت: با توجه به نیازهای فراوان و محدودیت ظرفیت‌های شهری، هر زمینی که به ادارات واگذار می‌شود مستلزم انعقاد تفاهم‌نامه و تعیین ظرف زمانی برای احداث و عملیات اجرایی است و در صورت پایان زمان تعیین‌شده و عدم شروع عملیات اجرایی، زمین باید به شهرداری عودت داده شود.

فرماندار شهرستان پیشوا با اشاره به لزوم غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان پیشوایی گفت: شهرداری در شهر و دهیاری‌ها در روستاها ازجمله مجموعه‌هایی هستند که با برنامه‌ریزی‌های مدون فرهنگی تأثیر مستقیم و بسزایی را در غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان و شاداب سازی و تقویت نشاط اجتماعی دارند.

وی با اشاره به در پیش بودن دهه ولایت گفت: شهرداری، ادارات و دهیاری‌های شهرستان با برنامه‌ریزی در جهت اجرای مطلوب برنامه‌های مطلوب در دهه ولایت تلاش کنند تا ضمن نکوداشت این ایام روحیه نشاط و سرزندگی در سطح منطقه تقویت شود.

ضعف اطلاعات و داده‌های آماری در پیشوا

عباسی تهیه بانک اطلاعاتی شهرستان در بخش‌های مختلف را از نیازهای ضروری عنوان کرد و گفت: اطلاعات و داده‌های آماری بنیادی‌ترین اصل برای برنامه‌ریزی هستند که متأسفانه در شهرستان پیشوا در این زمینه با ضعف روبرو هستیم.

فرماندار شهرستان پیشوا با تأکید بر لزوم تهیه بانک اطلاعاتی جوانان بیان کرد: بدون در دست داشتن اطلاعات دقیق، برنامه‌ریزی‌ها، سیاست‌گذاری‌ها و فعالیت‌ها منتج به نتیجه قابل قبولی نخواهد شد و بر همین اساس تلاش می‌کنیم تا با تهیه بانک اطلاعاتی در بخش‌های مختلف، اهداف و برنامه‌ریزی‌ها را برحسب داده‌های دریافتی و مطابق نیازها دسته‌بندی و اجرایی کنیم.

عباسی حضور به‌موقع مدیران در جلسات را ضروری دانست و  بر رعایت نظم و انضباط اداری، تکریم ارباب‌رجوع و وجدان کاری در حل مشکلات شهروندان و احترام به‌وقت دیگران تأکید کرد.

عباسی هزینه کرد در امور جوانان را نوعی سرمایه‌گذاری دانست و گفت: جوانان سرمایه‌های بزرگ جامعه هستند و از انرژی و پتانسیل  آن‌ها باید به نحو احسن و برای سازندگی امورات مختلف جامعه استفاده شود.

وی پویایی جامعه را مستلزم پویایی جوانان عنوان کرد و بیان داشت: جوانان موتور محرکه جامعه هستند و بهره‌گیری از ظرفیت آنان در عرصه‌های مختلف موجب می‌شود تا خروجی فعالیت‌ها مطلوب‌تر و اثرگذارتر گردد.

فرماندار شهرستان پیشوا خاطرنشان کرد: بخشی از معضلات جامعه متأثر از فرهنگ عمومی بوده و رفع این مشکلات نیازمند آن است تا با برنامه‌ریزی دقیق، سطح آگاهی مردم را در امورات مختلف ارتقا دهیم و در صورت دست یافتن به این مهم، بخش عمده‌ای از مسائلی مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و… مرتفع خواهد شد و جوانان در این زمینه نقش مهمی را خواهند داشت.

مسائل فرهنگی نیازمند اقدامات عام و فراگیر است

وی از امام‌جمعه، سپاه پاسداران و مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر در جهت اجرای برنامه‌های فرهنگی در سطح شهرستان قدردانی کرد و بیان داشت: مسائل فرهنگی نیازمند اقدامات عام و فراگیر است و باید همه نسبت به اجرای آن جدیت و اهتمام داشته باشیم.

عباسی فعالیت جدی راه‌اندازی کارگروه اجتماعی را در پیشوا ضروری دانست و اظهار کرد: غنی‌سازی فرهنگی جوانان نقش تأثیرگذاری را در خانواده و جامعه و به‌خصوص در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد.

فرماندار شهرستان پیشوا فرصت خدمتگزاری به مردم را کوتاه دانست و گفت: فرصت‌ها به‌سرعت در حال سپری شدن هستند و باید از این زمان بیشترین استفاده را برای خدمت به مردم ببریم و سعی نماییم تا برنامه‌های درازمدت مدنظر را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به مرحله اجرا درآوریم.

بخشی نگری آفتی برای توسعه است

عباسی بخشی نگری را آفتی برای توسعه دانست و عنوان کرد: باید باهم افزایی اهداف و افق‌های بزرگ‌تری را در جهت توسعه و پیشرفت شهرستان دنبال کنیم و خلاءها و نقاط ضعف خود را با بهره‌گیری از نقاط قوت دیگران همپوشانی کرد.

رفع دست اندازهای اداری برای رتق‌وفتق امور مردم

وی بابیان لزوم ارتقای سطح خدمات‌دهی به مردم اظهار کرد: فضا را برای فعالیت همه دستگاه‌ها و ادارات باز می‌کنیم تا بدون هیچ دست‌اندازی بتوانند امورات مردم را در چارچوب قانون رتق‌وفتق کنند.

عباسی بابیان اینکه از اختیارات خود به نفع مردم استفاده می‌کنیم، گفت: هیچ‌گاه قانون‌شکنی نمی‌کنیم اما بدون خدشه به اصل قانون، آن را به نفع مردم تفسیر خواهیم کرد.

فرماندار شهرستان پیشوا خاطرنشان کرد: در این شرایط سخت و حساس کشور، کسب رضایتمندی مردم و افزایش عُلقه و دلبستگی آنان به نظام، وابسته به عملکرد و چگونگی برخورد ما مسؤولان است و وظیفه همه مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی است تا به شایستگی و با حُسن سلوک با مردم رفتار کنند و تکریم ارباب‌رجوع را در اولویت کارها و برنامه‌های خود قرار دهند

 

منبع : فارس

انتهای پیام /

کد مطلب: 2827
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری