طراحی المان برای ۹۹ محله تحت اصابت موشک و بمباران
تاریخ انتشار : آذر ۱۱, ۱۳۹۷ ۷:۱۵ ب.ظ
 
مدیر امور یادمان‌های اداره‌ حفظ آثار دفاع مقدس استان تهران از طراحی المان برای ٩٩ محله تحت اصابت بمباران و موشک با ٤٨٦شهید و ٤٧نقطه محل وقوع بمب گذاری خرابکاری در استان تهران خبر داد.
 طراحی المان برای ۹۹ محله تحت اصابت موشک و بمباران

به گزارش ندای وارنا؛ولی‌الله حقی ظهر یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثارو نشر ارزش های دفاع مقدس که با حضور شکرالله حسن بیگی، سرپرست استانداری تهران، علی اصغر محسن شیخی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشرارزش های دفاع مقدس و اعضای شورا در محل استانداری تهران برگزار شد طی سخنانی اظهار داشت: طرح اداره کل حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان تهران در جهت حفظ یادمان و طراحی المان شهدا و مناطق بمباران و ترور در استان شرح داده شده است.

مدیر مهندسی و امور یادمان‌های اداره‌ کل حفظ آثار دفاع مقدس استان تهران با اشاره به گزارشی از طرح های بنیاد در ایجاد المان های یادبود شهدا با هدف حفظ حافظه تاریخی شهر تهران گفت: ٢٥٠ نقطه در استان تهران به عنوان یادمان شهدای گمنام در نظر گرفته شده است که ٧١١ شهید گمنام در آنها تدفین شده است که به عنوان قطب فرهنگی محلات شناخته شده و در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت موثر است.

وی با بیان اینکه مشکلات تملک اراضی ٨ یادمان شهدا از جمله در کلک چال،کهف الشهدا،پرند و لواسان مرتفع شده است افزود: محل های بمباران، ترور و تخریب که طی سالها منجر به شهادت عده ای در استان تهران شده است به کمک سپاه جانمایی شده است  و با هدف حفظ حافظه شهر طرحی برای ایجاد المان این مناطق در نظر گرفته شده است.

حقی در ادامه بیان داشت: ٩٩ محله تحت اصابت بمباران و موشک با ٤٨٦ شهید،٤٧ نقطه محل وقوع بمب گذاری خرابکاری، منافقان و گروه های معاند با ٢٧٨ شهید و ٤٥٦ نقطه در وقوع ترور با ٥٦١ شهید در استان تهران برای طراحی المان ها شناسایی و تعیین شده است.

منبع :مهر

انتهای پیام/

کد مطلب: 5987
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری