فرماندار شهرستان قرچک :
طرح جامع کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در قرچک در حال اجراست
تاریخ انتشار : خرداد ۳۱, ۱۳۹۹ ۶:۴۹ ب.ظ
 
فرماندار شهرستان قرچک گفت: به‌منظور پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی، براساس ماده 80 برنامه ششم توسعه، باید طرح جامع کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در شهرستان عملیاتی شود تا میزان آسیب‌ها در انتهای برنامه 25 درصد کاهش یابد که این مهم در حال اجراست.
 طرح جامع کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در قرچک در حال اجراست

به گزارش ندای وارنا؛ بهمن خطیبی در سومین نشست کارگروه فرهنگی، اجتماعی و سلامت شهرستان قرچک در سال ۹۹ اظهار داشت: افق طرح جامع کاهش آسیب‌های اجتماعی و کودکان کار به‌صورت مدون ابلاغ‌شده است تا نهادها و سازمان‌ها بدانند چه اموری را باید انجام دهند.

وی افزود: طرح جامع کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی با اولویت اعتیاد، طلاق، حاشیه‌نشینی، کودکان کار و مفاسد اخلاقی است که در چند بخش پیشگیری، خدمت‌رسانی و بازتوانی، شناسایی و بهبود نقاط آسیب‌خیز، حمایت از زنان سرپرست خانوار، مقابله با اعتیاد با حمایت قوه قضائیه، حمایت از بیماران روانی مزمن و سالمندان، تأمین مسکن نیازمندان و ساماندهی کودکان کار باید اجرایی شود.

رئیس شورای تأمین شهرستان قرچک با اشاره به اینکه جمع‌آوری متکدیان باید به‌صورت جدی پیگیری شود تا آسیب‌های آن در جامعه وارد نشود، تصریح کرد: پایلوت اجرای کاهش کودکان کار در هشت آیتم برنامه‌ریزی شده است و طبق شناسایی صورت گرفته، کودکان کار بیشتر در روستاها ساکن هستند.

وی اضافه کرد: همه کودکان حق دارند از شرایط خوب زندگی برخوردار باشند؛ حق بازی و تفریح و آموزش دارند تا شرایط مناسب شکوفایی توانایی‌ها، رشد جسمی، معنوی، اخلاقی و اجتماعی آن‌ها فراهم شود.

خطیبی بیان داشت: کودکان کار در بعضی مواقع تکدی و گاهی دست‌فروشی می‌کنند که کاهش حضور کودکان کار در خیابان‌ها، نیازمند توانمندسازی خانواده‌های آنان و آگاه‌سازی و توان‌افزایی این کودکان در مواجهه با آسیب‌های اجتماعی ازجمله برنامه‌های مهم در این زمینه است.

وی اضافه کرد: حمایت از کودکان کار که فرزندان تک‌تک ایرانیان محسوب می‌شوند و نباید گناه برخی بی‌عدالتی‌ها و نبود توجه به آن‌ها را به بهانه نبود بودجه، امکانات و خلاء قانونی به گردن یکدیگر انداخت و همه باید دست در دست یکدیگر به این معضل پایان بدهیم.

کد مطلب: 8895
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری