طرح جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب شهری پاکدشت کلید خورد
تاریخ انتشار : دی ۱۲, ۱۳۹۴ ۱۲:۴۸ ب.ظ
 
نماینده مردم شهرستان پاکدشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحولات صورت گرفته در بخش آب شرب و کشاورزی این شهرستان، از کلید خوردن طرح جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب شهری پاکدشت و فرون‌آباد و شریف‌آباد خبر داد.
 طرح جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب شهری پاکدشت کلید خورد

به گزارش ورامین پرس، فرهاد بشیری با اشاره به تحولات صورت گرفته در بخش آب شرب و کشاورزی شهرستان پاکدشت، از کلید خوردن طرح جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب شهری پاکدشت و فرون ‌باد و شریف‌آباد خبر داد و اظهار داشت: اجرای این پروژه برای بهبود منظر شهری و استفاده بهینه از آب با توجه به کمبود منابع آبی و ارتقای بهداشت محیطی ضروری است.

وی گفت: پیمانکار این طرح مشخص شده و کارخانه آن در شهرک صنعتی چرم‌شهر ورامین قرار دارد و از صندوق توسعه ملی اعتباری معادل ۱۰۰ میلیارد تومان به بانک کشاورزی تحویل شده که در صورت اجرایی شدن بر ظرفیت آب کشاورزی پاکدشت خواهد افزود.

نماینده مردم شهرستان پاکدشت در خانه ملت، اجرای خط دوم آب کشاورزی از تهران به پاکدشت را گامی مهم در توسعه ظرفیت زمین‌های زرخیز این شهرستان دانست و افزود: قبلاً این کانال تنها ۵ متر مکعب آب را به زمین‌های کشاورزی منتقل می‌کرد اما اکنون یک لوله به قطر ۹ متر مکعب آب را از پساب‌های تهران به این زمین‌ها می‌رساند.

وی در اداه خاطرنشان کرد: با اجرای این پروژه می‌توان سالانه ۲۵۰ میلیون مترمکعب آب را به زمین‌های شهرستان اختصاص داد و در زمینه کشاورزی به تولید افزون‌تری دست یافت.

بشیری از کانال مادر که بیش از ۳۰ سال است آب را به ورامین و بخشی از شریف‌آباد می‌رساند سخن گفت و بیان داشت: متاسفانه طی سالیان گذشته تنها قسمتی از روستاهای بخش شریف‌‌آباد از این آب بهره‌مند بودند اما با رایزنی‌های به‌عمل آمده با مسئولان وزارت نیرو این مشکل حل شد و اکنون در سه محل دریچه و پمپ آب به کشاورزان بخش مرکزی داده شده تا از این ۵ متر آب استفاده کنند.

وی اظهار کرد: متاسفانه در آستانه انتخابات برخی در زمینه سد ماملو جوسازی می‌کنند و اظهار می‌دارند که آب سد ماملو از این شهرستان رفته و به تهران اختصاص یافته در صورتی که احداث این سد با هدف تامین آب شرب تهران انجام شد و قبل از ورود من به مجلس لوله‌های انتقال آب آن بین حصار امیر و قیام‌دشت بود اما با رایزنی و پیگیری که صورت گرفت اکنون سهمی از آب این سد به پاکدشت اختصاص یافته و در بهبود آب شرب تاثیر اساسی داشته است.

کد مطلب: 370
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری