طرح دریافت گواهینامه یک روزه موتورسیکلت در شرق استان تهران آغاز شد
تاریخ انتشار : دی ۲۱, ۱۴۰۲ ۴:۴۳ ب.ظ
 
رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی شرق استان تهران، گفت: طرح دریافت گواهینامه آسان و یک روزه موتورسیکلت در شرق استان تهران آغاز شد.
 طرح دریافت گواهینامه یک روزه موتورسیکلت در شرق استان تهران آغاز شد

به گزارش ندای وارنا؛ سرهنگ علی سلیمانی روز پنجشنبه با اعلام این خبر، اظهار داشت: در طرح دریافت گواهینامه آسان، افراد متقاضی به آسانی و در کمترین زمان در عرض یک روز می توانند گواهینامه موتور سیکلت دریافت کنند و تمامی مراحل حضوری اخذ گواهینامه را در یک روز انجام دهند.
وی افزود: این طرح با هدف کاهش ۵۰ درصدی هزینه، حذف امتحان کتبی آیین نامه، تسریع در فرآیند صدور گواهینامه، کاهش افراد فاقد گواهینامه و افزایش ایمنی تردد و کاهش سوانح رانندگی اجرا می‌شود.
سلیمانی اظهار اشت: متقاضیان دریافت گواهینامه موتور سیکلت به صورت اینترنتی پس از ثبت نام در سامانه آموزشگاه رانندگی ایرانیان به آدرس www.iranianmotorco.ir احراز هویت می‌شوند که در صورت عدم احراز هویت می‌بایست به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه و پس از احراز هویت مجددا به سامانه آموزشگاه مراجعه کنند.
وی گفت: داشتن پلاک موتورسیکلت در سامانه شماره گزاری به نام فرد یا والدین قبل از سال ۱۴۰۲ الزامی است و باید در زمان ثبت نام، اطلاعات موتور سیکلت در سامانه ثبت شود.
وی تصریح کرد: پس از ثبت نام، برای متقاضیان به منظور مراجعه به پزشک نوبت گرفته می‌شود که فرد پس از انجام معاینات پزشکی در همان روز به آموزشگاه مراجعه کرده و پس از آموزش مقدماتی، گواهی طی دوره برای وی صادر می‌شود.
رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی شرق استان تهران افزود: سامانه به منظور شرکت در آزمون آئین نامه و عملی، به فرد متقاضی نوبت می‌دهد که پس از قبولی در آزمون، در طول یک روز به فرد قبول شده گواهینامه داده می‌شود.
وی افزود: زمان اجرای این طرح است و شهروندان واجد شرایط برای دریافت گواهینامه خود هرچه سریعتر اقدام و از فرصت ایجاد شده از خدمات پلیس راهور استفاده ببرند.
سلیمانی افزود: متقاضیان فاقد گواهینامه موتورسیکلت شهرستان‌های تابعه در شرق استان تهران می توانند به آموزشگاه موتورسیکلت بنیامین ورامین و آموزشگاه علی پاکدشت مراجعه و مراحل یکروزه دریافت گواهینامه موتورسیکلت را طی کنند.
فرماندهی انتظامی شرق استان تهران تأمین امنیت هفت شهرستان ورامین، قرچک، پیشوا، پاکدشت، پردیس، دماوند و فیروزکوه را بر عهده دارد.

منبع: مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی شرق استان تهران

کد مطلب: 15277
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری