طرح پیشگیری تنبلی چشم در پیشوا اجرا می شود
تاریخ انتشار : مهر ۸, ۱۳۹۷ ۳:۳۸ ب.ظ
 
رئیس اداره بهزیستی شهرستان پیشوا گفت: تنبلی چشم درکودکان با تشخیص به موقع قابل درمان است و در قالب طرح آمبلیوپی، کودکان پیشوا معاینه چشم می شوند.
 طرح پیشگیری تنبلی چشم در پیشوا اجرا می شود

به گزارش ندای وارنا؛نجمه اسماعیلی ظهر شنبه با اعلام خبر معاینه چشم کودکان پیشوا اظهار داشت: تنبلی چشم در کودکان باتشخیص به موقع قابل درمان است، درحالی که اگر به موقع تشخیص داده نشده ودرمان نشود فرد را ازیک یا هردو چشم بسیار کم بینا و یا نابینا خواهد کرد.

وی افزود: برنامه کشوری پیشگیری ازتنبلی چشم ویژه کودکان٣تا٦سال توسط ایچارت ودستگاه در شهرستان پیشوا توسط بهزیستی در حال اجرا است.

اسماعیلی خاطر نشان کرد: باهمکاری موسسه مددکاری ترنم یاری که وظیفه تبلیغات در سطح شهر وروستا، آموزش مربیان، جمع آوری آمار و معاینه فرزندان در پایگاه ها را به عهده دارد این امر انجام می شود.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان پیشوا در ادامه گفت: تنبلی چشم در اکثر موارد هیچ علامتی ندارد و از طرف کودک  مشاهده نمی شود و فقط با معاینه قابل تشخیص است که اگر در زمان مشخص، معلوم شود قابلیت درمان دارد.

گفتنی است این طرح در پایگاه های دایم و غیر دایم ازجمله مهدهای کودک ،مدارس وپایگاه های بسیج سطح شهرستان پیشوا همراه با سراسر کشور درحال اجرا است.

منبع : مهر

انتهای پیام/

کد مطلب: 4155
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری