فرمانده انتظامی ویژه شرق استان تهران:
ظرفیت مردمی در تحکیم نظم و امنیت اجتماعی مورد استفاده قرار گیرد
تاریخ انتشار : اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۶ ۱۰:۵۷ ب.ظ
 
فرمانده انتظامی شرق استان تهران خواستار استفاده از ظرفیت مردمی در توسعه و تحکیم نظم و امنیت اجتماعی شد.
 ظرفیت مردمی در تحکیم نظم و امنیت اجتماعی مورد استفاده قرار گیرد
به گزارش ندای وارنا، سردار عبدالـرضا ناظری صبح پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت ۹۶ در جلسه آموزشی پلیس افتخاری فرماندهی انتظامی ویژه شرق استان تهران، گفت: رفتار و عملکرد صحیح پلیس های افتخاری در انجام ماموریتهای محوله پلیسی کار آسانی نیست و نیازمند آموزش های پیوسته و هدفمند است.

وی استفاده حداکثری از ظرفیت پلیس افتخاری و نقش مشارکت پلیس افتخاری در امنیت را مهم دانست و افزود: نقش پلیس افتخاری در کاهش آسیب‌های اجتماعی بسیار اثرگذار است و به کارگیری پلیس های افتخاری در مأموریت های ناجا قطعا می تواند نقش به سزایی در کاهش آسیب های اجتماعی داشته باشد.

ناظری اضافه کرد: اعضای پلیس افتخاری در سه کمیته اطلاعاتی، پیشگیری و اجتماعی برای پیشبرد اهداف اجتماعی و تامین نظم و امنیت شهر به کارگیری می شوند.

این مقام ارشد انتظامی بیان داشت: هدف اصلی پلیس افتخاری؛ بهره گیری از ظرفیت مردمی در توسعه و تحکیم نظم و امنیت اجتماعی است و باید از این ظرفیت کمال استفاده را برد، از آنجائی که پلیس افتخاری هیچ گونه محدودیتی ندارد و همه آحاد جامعه می توانند با هر سن و طبقه اجتماعی شرکت کنند، این افراد کار فرهنگی انجام می دهند و حتی در محل کار و زندگی خود می توانند با پلیس ارتباط داشته باشند و اخبار و اطلاعات را اعلام کنند.

فرمانده انتظامی ویژه شرق استان تهران در خاتمه مشارکت و همراهی مردم در تولید امنیت را امری انکارناپذیر دانست و افزود: میزان مشارکت مردم در فعالیت‌های پلیس، میزان اعتماد مردم به پلیس و میزان آگاهی مردم از فعالیت‌های پلیس، عناصر اصلی سرمایه اجتماعی پلیس می‌باشد و همین امر امنیت عمومی و کاهش جرائم را در پی خواهد داشت.

گفتنی است در حاشیه این جلسه تعدادی از اعضای پلیس افتخاری در یک محیط صمیمی سوالات ومشکلات خود را با فرمانده انتظامی استان مطرح و پاسخ خود را از سردارناظری دریافت کردند.

کد مطلب: 1402
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری