عضو هیأت‌علمی دانشگاه پردیس ابوریحان پاکدشت:
علم ابزاری برای منفعت‌طلبی آمریکایی‌ها است
تاریخ انتشار : آبان ۲۰, ۱۴۰۲ ۱:۰۴ ب.ظ
 
عضو هیأت‌علمی دانشگاه پردیس ابوریحان پاکدشت، آمریکا را کشوری ضدصلح خواند و گفت: آمریکایی‌ها از علم در جهت تأمین منافعشان حتی در موارد غیرانسانی استفاده می‌کنند.
 علم ابزاری برای منفعت‌طلبی آمریکایی‌ها است

به گزارش ندای وارنا؛  کیانمهر عضو هیأت‌علمی دانشگاه پردیس ابوریحان شهرستان پاکدشت با اشاره به نامگذاری ۱۹ آبان ماه به عنوان روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه، اظهار کرد: از این موضوع همواره در دو جهت مخالف یکدیگر بهره‌برداری می‌شود، تمام جنبه‌های علمی اینطور هستند، به طور مثال از اتم برای تولید برق استفاده می‌شود و از طرفی می‌توان از آن بمب ساخت و در کشتار مردم بهره برد.
وی آمریکا را کشوری ضد صلح دانست و افزود: با بررسی تاریخ به‌ویژه ۳۰ سال گذشته نمی‌توان گفت آمریکایی‌ها به دنبال صلح و استفاده از علم به نفع بشر هستند، بلکه آن‌ها از علم در جهت تأمین منافعشان استفاده می‌کنند.
عضو هیأت‌علمی دانشگاه پردیس ابوریحان شهرستان پاکدشت ‌در توصیه‌ای برای مقابله با سوءاستفاده‌های علمی توسط آمریکایی‌ها، عنوان کرد: برای مقابله بهترین حالت این است که در هر رشته دانشگاهی به آخرین ابزار در آن رشته مجهز شده و در همه زمینه‌ها خودمان را قوی کنیم.
کیانمهر اضافه کرد: قوی شدن به این معنا است که با مجهز شدن به علم روز دنیا، محصولات راهبردی موارد مورد نیاز را در داخل کشور تأمین کنیم، عده‌ای می‌گویند ما نمی‌توانیم به وضعیت مطلوب برسیم، در حالیکه افزایش تولید گندم از ۴.۵ به ۱۳ میلیون تُن نشان‌دهنده گام عظیم در قدرت یافتن علم است.
وی با اشاره به اهمیت امنیت غذایی، مطرح کرد: عرضه خوب و تأمین نیاز ۸۵ میلیون جمعیت کشور، می‌تواند گام‌های اساسی در جهت مقابله با استکبار جهانی باشد، در همه زمینه‌ها حتی در حوزه معادن آهن، زغال سنگ، لیتیوم و … می‌توانیم حرف اول را در دنیا بزنیم.
عضو هیأت‌علمی دانشگاه پردیس ابوریحان شهرستان پاکدشت، ایرانی را کشوری غنی و مستعد در حوزه‌های مختلف و خاطرنشان کرد: با تربیت نیروهای کارآمد و همچنین عزم و اراده برای ایجاد مدیریت‌های کارآمد، امیدواریم ایران در آینده‌ای نزدیک به عنوان یک ابرقدرت منطقه‌ای و جهانی مطرح شود.

منبع: تهران نیوز

کد مطلب: 14673
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری