عملیات اجرایی آبرسانی به ۵ روستای شهرستان ری آغاز شد
تاریخ انتشار : مرداد ۹, ۱۴۰۲ ۷:۲۷ ب.ظ
 
آیین آغاز طرح عملیاتی فاز اول آبرسانی به ۵ روستای قاسم‌آباد تهرانچی، کریم‌آباد، عباس‌آباد علاقه‌بند، علی‌آباد قیصریه و گل‌تپه کبیر در بخش‌های مرکزی، قلعه‌نو و خاوران برگزار شد.
 عملیات اجرایی آبرسانی به ۵ روستای شهرستان ری آغاز شد

به گزارش ندای وارنا؛ آیین آغاز طرح عملیاتی فاز اول آبرسانی به ۵ روستای قاسم‌آباد تهرانچی، کریم‌آباد، عباس‌آباد علاقه‌بند، علی‌آباد قیصریه و گل‌تپه کبیر در بخش‌های مرکزی، قلعه‌نو و خاوران با حضور استاندار تهران، مدیرکل آبفای استان تهران، سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان ری، مدیرعامل آبفای منطقه ۶ تهران و سایر مسؤولان برگزار شد.

حسن حقیقی، مدیرعامل آبفای منطقه ۶ تهران در این مراسم با اشاره به مشکلات آب شرب شهرستان ری اظهار کرد: پس از ادغام آبفای روستایی و شهری، با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، بسیاری از مشکلات آب روستاها مرتفع شده است.

وی گفت: عملیات اجرایی طرح آبرسانی به پنج روستای شهرستان ری امروز به طول سه هزار و ۹۰۰ متر لوله‌گذاری آغاز شد و در مدت ۴ ماه با اعتبار بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد.

محسن اردکانی، مدیرعامل آبفای استان تهران نیز در این مراسم بیان کرد: طی ۵۰ سال اخیر منابع آب آشامیدنی به کمترین حد خود رسیده و ۳۰ میلیون متر مکعب نسبت به پارسال حجم آب کمتر شده است که ظرفیت تصفیه خانه ششم را برای جبران کمبودها افزایش می‌دهیم.

وی ادامه داد: متوسط مصرف آب آشامیدنی هر تهرانی در روز ۲۵۰ لیتر است که از تمام کشورهای منطقه بیشتر است و اگر ۱۰ درصد هم صرفه جویی کنیم، مشکلات بشیار کمتر می‌شود.

مدیرعامل آبفای استان تهران با تأکید بر صرفه جویی در مصرف آب، بیان کرد: مردم باید همراهی کنند تا این خشکسالی را که عارضه خاورمیانه است با مصرف صحیح آب مدیریت کنیم.

اردکانی یادآور شد: پروژه امروز بر مبنای عدالت در خدمات اجرا می‌شود که همان کیفیت آب شهرها را به روستا نیز انتقال دهیم.

علیرضا فخاری، استاندار تهران نیز در این مراسم با بیان اینکه آب به عنوان کالای راهبردی محسوب می شود، اظهار کرد: مصرف ۲۵۰ لیتر آب آشامیدنی توسط شهروندان فاجعه است  چراکه اگر آمار را به حد نرمال نرسانیم، برای قطره ای آب باید فرسنگ‌ها راه برویم.

وی افزود: آنچه که ما توان داریم پشت سدها نگه داریم، همان‌هایی است که می‌بینید و در مناطقی مثل دماوند و شمیرانات با کم آبی مواجه هستیم و نسبتا در پایین دست وضعیت آب بهتر است.

استاندار تهران اضافه کرد: آبرسانی به روستاها و مهاجرت مردم به این مناطق مهم است و باید برای آن ظرفیت سازی کرد؛ ولی در حال حاضر بهبود کمی و کیفی آب ساکنان روستاها مهم‌تر است.

فخاری با بیان اینکه نظام آب و فاضلاب ما فرسوده و کهنه است و بخشی که در سدها هدر می‌رود حتی به شمار نمی‌آید، ادامه داد: فرهنگ سازی در موضوع آب مهم است و حتی می‌توان بروشورهایی به در خانه‌ها ببریم تا مصرف صحیح آب را به مردم گوشزد کنیم.

وی در پایان تاکید کرد: کنتور آب در مجتمع‌ها و آپارتمان‌ها باید جدا شود تا میزان مصرف خانوارها مشخص باشد و این گونه نباشد که برخی افراد از این میزان آب سوء استفاده کنند.

کد مطلب: 13744
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری