عملیات احداث زیرگذر ۱۵ خرداد ورامین با دستور فرماندار از سرگرفته شد
تاریخ انتشار : خرداد ۶, ۱۳۹۶ ۱۱:۲۵ ب.ظ
 
عملیات احداث زیر گذر ۱۵ خرداد که توسط شهرداری و شورای اسلامی ورامین متوقف شده بود با دستور فرماندار از سر گرفته شد.
 عملیات احداث زیرگذر ۱۵ خرداد ورامین با دستور فرماندار از سرگرفته شد

به گزارشندای وارنا به نقل از راوی نیوز، پروژه ملی زیر گذر ۱۵ خرداد ، یکی از مهمترین پروژه های شرکت راه آهن جمهوری اسلامی به منظور اجرای قطار شهری تهران – ورامین – گرمسار است که با هدف سهولت تردد خودروها از مسیر زیر راه آهن سراسری تهران – مشهد و اجرای دو خط سه و چهار قطار شهری ، از مهرماه سال گذشته با حضور وزیر راه و شهرسازی عملیات اجرایی آن آغاز شد.

هر چند که این پروژه در طول اجرا با مشکلاتی همراه بود و هر از چند گاهی اختلاف نظر شهرداری و شورای اسلامی ورامین با شرکت راه آهن باعث توقف آن می شد ولی سرعت مطلوب اجرای آن ، بهره برداری از آن را نسبت به طرح های مشابه با حداقل زمان ممکن همراه ساخته بود.

در جریان سفر روز چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ماه وزیر راه و شهرسازی به شهرستان ورامین و بازدید از این پروژه ، مدیرعامل شرکت راه آهن به مردم ورامین وعده داد که زیر گذر ۱۵ خرداد ورامین سوم خرداد همزمان با سالروز آزاد سازی خرمشهر به بهره برداری می رسد ولی شورای اسلامی و شهرداری ورامین روز دوم خرداد دستور توقف عملیات اجرای این پروژه را صادر کردند.

شهرداری ورامین به منظور جلوگیری از ادامه عملیات احداث زیر گذر ۱۵ خرداد ، دو دستگاه لودر و یک دستگاه کامبون در ورودی زیرگذر متوقف کرد تا از هر گونه رفت و آمد به این پروژه ممانعت به عمل آورد.

رئیس شورای اسلامی شهر ورامین مشکلات فنی ، عدم توجه پیمانکار به نقشه مصوب و بی توجهی به زیر سازی و آسفالت سریع مسیر را عاملی برای توقف این عملیات اعلام کرد.

سید رضا احمدی به خبرنگار ایرنا گفت : نباید سرعت را فدای کیفیت کرد و تا زمانی که نقشه های مصوب عملیاتی نشود از ادامه کار جلوگیری می شود.

یک روز پس از توقف عملیات از سوی شهرداری ، فرماندار ورامین با حضور در محل پروژه ، و با صدور دستوری از پیمانکار پروژه خواست تا با قدرت به فعالیت خود ادامه دهد.

به منظور تردد خودروهای راه سازی ، دو دستگاه لودر و کامیون متوقف در برابر ورودی پروژه زیر گذر نیز با استفاده از وسایل سنگین جابجا شد و عملیات رسما آغاز شد.

فرماندار ورامین به خبرنگار ایرنا گفت : مردم ورامین سال هاست که منتظر اجرای این پروژه مهم و استفاده از امکانات قطار شهری تهران – ورامین هستند نباید در اجرای این پروژه مهم خلل وارد کرد

محمدرضا یوسفی افزود : اجرای این زیرگذر مراحل پایانی خود را طی می کند و به اتمام آن ، تردد در شهر با سهولت انجام می شود.

وی تصریح کرد: از پیمانکار پروژه نیز خواسته شده تا ضمن سرعت بخشیدن به اجرای پروژه ، مسائل فنی را به خوبی رعایت کرده و طبق نقشه ، عملیات را به پیش ببرد.

اجرای قطار شهری تهران – ورامین از مصوبات سفرهای استانی دولت نهم به شهرستان ورامین بود که با پس از سال ها توقف ، توسط دولت یازدهم اجرای آن از سر گرفته شد و هم اکنون مراحل پایانی خود را طی می کند.

در حال حاضر ۶ زوج قطار از ورامین به تهران و یک زوج قطار از گرمسار به تهران مسافران را روزانه جابجا می کند که با تکمیل خط چهار، به تعداد این قطارها افزوده می شود.

 

منبع: ایرنا

کد مطلب: 1517
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری