عملیات احداث مخزن ۲۰ هزار مترمکعبی پاکدشت آغاز شد
تاریخ انتشار : تیر ۲۳, ۱۳۹۹ ۲:۱۴ ب.ظ
 
عملیات احداث مخزن ۲۰ هزار مترمکعبی شرکت آب و فاضلاب جنوب‌شرقی استان تهران امروز دوشنبه با حضور وزیر نیرو در روستای محمودآباد از توابع شهرستان پاکدشت آغاز شد.
 عملیات احداث مخزن ۲۰ هزار مترمکعبی پاکدشت آغاز شد

به گزارش ندای وارنا؛ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در حاشیه این آیین اظهارداشت: این مخزن با هدف تعدیل فشار خط آبرسانی از تصفیه‌خانه هفتم تهران، جمع‌آوری آب چاه‌های منطقه و تأمین و توزیع آب در مناطق باقرآباد شهرستان قرچک و خیرآباد شهرستان ورامین احداث می‌شود.
محمدرضا بختیاری افزود: این مخزن در طرح مطالعات آبرسانی از تصفیه‌خانه هفتم تهران (ماملو) تعریف شده و از نظر استراتژیک یکی از مهمترین مخازن در این طرح به حساب می‌آید.
وی تصریح کرد: این مخزن به منظور رفع مشکل ذخیره و توزیع آب آشامیدنی در زون شماره ۲ شهرستان قرچک و نیز زون خیرآباد در شهرستان ورامین در منطقه محمودآباد بین دو شهرستان پاکدشت و ورامین قرار گرفته است.
بختیاری افزود: با تکمیل و احداث این مخزن مشکل توزیع آب و کم‌آبی منطقه خیرآباد شهرستان ورامین و شهرستان قرچک مرتفع می‌گردد.
وی گفت: حجم مخازن در پیش‌بینی انتقال آب سدماملو ۱۰۵ هزار و ۵۰۰ مترمکعب است که تا پیش از آغاز عملیات مخزن محمودآباد، ۴۰ هزار مترمکعب از این میزان حجم مخازن توسط شرکت آبفای جنوب‌شرقی احداث شده است.
وی هزینه اجرای این پروژه مهم را ۲۳۰ میلیارد ریال اعلام کرد.
شرکت آب و فاضلاب جنوب‌شرقی استان تهران تأمین آب شرب چهارشهرستان ورامین، پیشوا، قرچک و پاکدشت را بر عهده دارد.

کد مطلب: 9661
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری