فرماندار قرچک :
عملیات احداث کمربندی جنوبی قرچک با حفظ «تپه تاریخی پوئینک» ادامه می‌یابد
تاریخ انتشار : اردیبهشت ۶, ۱۳۹۹ ۸:۲۸ ب.ظ
 
فرماندار قرچک گفت: عملیات ساخت کمربندی جنوبی قرچک که برای دشت ورامین حائز اهمیت بسیار است، با رعایت حفظ تپه تاریخی پوئینک ادامه پیدا می‌کند.
 عملیات احداث کمربندی جنوبی قرچک با حفظ «تپه تاریخی پوئینک» ادامه می‌یابد

به گزارش ندای وارنا؛بهمن خطیبی امروز در جلسه تعیین تکلیف تپه پوئینک با هدف حفظ این اثر تاریخی و احداث کمربندی جنوبی اظهار داشت: همه مسئولان شهرستان به موضوعات فرهنگی از جمله آثار باستانی و حفظ آن علاقه‌مند هستند؛ چرا که آثار تاریخی نشان‌دهنده پیشینه غنی فرهنگی هر منطقه است.

وی همچنین بیان کرد: از سوی دیگر کمربندی جنوبی نیز نقش مهّمی در توسعه شهر قرچک، کاهش ترافیک منطقه و همچنین جلوگیری از تلفات جانی و مالی ناشی از تصادفات دارد اما این موضوع نباید دستخوش آسیب به بافت فرهنگی و تاریخی شهرستان قرچک باشد.

فرماندار شهرستان قرچک با تأکید بر حفظ و صیانت از تپه پوئینک افزود: به دلیل اینکه توسعه شهری قرچک از طریق ایجاد راه‌های جدید به منظور سهولت در تردد مردم و همچنین کاهش تلفات جانی و مالی ناشی از تصادفات برای ما دارای اهمیت است بنابراین براساس توافقات صورت گرفته عملیات ساخت کمربندی جنوبی این شهر توسط شهرداری با حفظ تپه پوئینک ادامه پیدا می‌کند.

گفتنی است در این جلسه مقرر شد اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران تا پایان هفته جاری ضوابط حفاظتی میراث فرهنگی در راستای حفظ اثر تاریخی تپه پوئینک را به شهرداری قرچک ارائه دهد تا بر این اساس ادامه روند ساخت پروژه آغاز شود.

شعار سال/ف

کد مطلب: 7490
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری