فرماندار پیشوا: زیرساخت های فرهنگی و هنری پیشوا بسیار ضعیف تر از حد انتظار است
تاریخ انتشار : اسفند ۳, ۱۳۹۵ ۱۲:۰۳ ق.ظ
 
روسای انجمن های فرهنگی و هنری به همراهرئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با محمدی پنج شنبه ۲۸ بهمن ماه ۹۵ در سالن جلسات فرماندری دیدار و گفتگو کردند.
 فرماندار پیشوا: زیرساخت های فرهنگی و هنری پیشوا بسیار ضعیف تر از حد انتظار است

به گزارش ندای وارنا

در این دیدار صمیمی فرماندار پیشوا ابزارهای هنری را رساترین و نافذترین ابزارهای تبلیغ دانست و با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب گفت: انقلاب به هنر نیازمند است و از آنجا که هنر باید معارف نوین را در اذهان راسخ و ماندگار کند، ناگزیر باید هنری ممتاز و فاخر باشد و هر انقلاب و فرهنگی تا در قالب هنر ریخته نشود، شانس نفوذ و گسترش نخواهد داشت.

وی گفت: هنر در جامعه ما، پس از انقلاب اسلامی، تجلّی یافته از ایمان، اعتقاد و آگاهی ملّتی است که هنر را مانند سلاحی در پایداری و پاسداری از آرمان هایشان پذیرفته و در جهت ترویج آن کوشیده اند.

محمدی افزود: نظام مقدس اسلامی ما که بر اساس برداشتی نو و استوار بر دین، فرهنگی ترین انقلاب دنیا را به وجود آورد، نمی تواند اهمیت هنر را در گونه های مختلفش، نادیده بگیرد و  برای حفظ جامعیت نگرش دینی و تاسیس نظام اجتماعی استوار بر دین، هنر تأثیر بسیار مهمّی دارد و برای همین، تشویق هنرمندان متعهد جامعه و نیز پرورش هنرمند از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

فرماندار پیشوا اظهار کرد: هویت مردم هر جامعه در خلق هنر نمایان شده و این هویت و ویژگی به دیگر ملت ها معرفی می شود و اگر این را از هویت جوامع بگیریم، آن جامعه نمی تواند ارزش ها و باورهای خود را نهادینه کند و چه بسا ضد ارزش ها در آن جامعه حاکم شود.

وی یادآور شد: در شهرستان پیشوا، زیرساخت های فرهنگی و هنری بسیار ضعیف تر از حد انتظار است و با توجه به پیگیری های صورت گرفته، تاکنون به نتیجه مطلوبی نرسیده ایم اما تلاش می کنیم تا بتوانیم زمینه ها و امکانات لازم برای امور فرهنگی و هنری را در این منطقه فراهم آوریم.

محمدی به نقش هنرمندان در کاهش آسیب های اجتماعی اشاره کرد و افزود: هر قدر تعداد فعالیت‌های فرهنگی و هنری بیشتر باشد، جامعه شاداب‌تر و باطراوت‌تر شده و جامعه کمتر شاهد معضلات و آسیب های اجتماعی خواهد بود و در نتیجه مسیر توسعه اجتماعی، راحت تر و سریع تر طی می شود.

در این دیدار امیرحسین طاهری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن بیان عملکرد و فعالیت های صورت گرفته و برنامه های پیش بینی شده، مسائل و مشکلات موجود بر سر راه انجمن های فرهنگی و هنری را مطرح کردند و گفتند: در شهرستان پیشوا تعداد ۶ انجمن فعال  وجود دارد که تمامی برنامه های فرهنگی و هنری شهرستان را اداره می کنند و انجمن تعزیه نیز درحال تشکیل شدن است که مقدمات اولیه کار انجام شده و به زودی شاهد فعالیت این انجمن نیز خواهیم بود.

طاهری افزود: تقویت انجمن های فرهنگی و هنری، ارائه آموزش های لازم به هنرجویان فرهنگی و هنری شهرستان  و کمک به شکوفایی استعدادهای آنان از برنامه های مهم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان می باشد که این امر با خصوصی و تخصصی تر شدن انجمن های فرهنگی و هنری مسیر می شود.

گفتنی است، در این جلسه هادیان رئیس انجمن موسیقی ،لواسانی رئیس انجمن هنرهای تجسمی، جنیدی از طرف انجمن تعزیه، عزیزی رئیس انجمن خوشنویسان، عجمی رئیس انجمن سینمای جوانان، قاسمی رئیس انجمن هنرهای نمایشی ضمن خیر مقدم به فرماندار و آرزوی موفقیت برای ایشان گوشه ای از فعالیت های خود را برشمرده و با تاکید بر کمبودهای خود در حوزه های مختلف اعم از تجسمی، موسیقی و سینمایی و نمایش خواستار مساعدت همه جانبه ایشان جهت رفع این نقیصه شده و تقویت و پرورش روح و فکر و فرهنگ جامعه و جوانان را در راستای برآورده شدن زیر ساختهای اولیه آن برشمردند.

کد مطلب: 951
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری