فرمانده بخش یک پلیس راهور شهرستان ورامین خبر داد: قانون شکنی سریالی شهرداری ورامین/ این بار نیروی انتظامی کوتاه نمی آید/ در صورت تکرار به مراجع قضایی شکایت می کنیم
تاریخ انتشار : اسفند ۳, ۱۳۹۵ ۱۲:۳۵ ق.ظ
 
فرمانده بخش یک پلیس راهور شهرستان ورامین گفت: در صورت تکرار اقدامات خلاف ضوابط از سوی شهرداری طبق قانون مجازات اسلامی، موضوع را به مراجع قضایی ارجاع می دهیم.
 فرمانده بخش یک پلیس راهور شهرستان ورامین خبر داد: قانون شکنی سریالی شهرداری ورامین/ این بار نیروی انتظامی کوتاه نمی آید/ در صورت تکرار به مراجع قضایی شکایت می کنیم

به گزارش ندای وارنا

 سرهنگ حیدر بوداغی در پاسخ به ادعاهای اخیر صورت گرفته برخی نهادها در موضوع توقف آسفالت خیابان رجایی از سوی نیروی انتظامی، گفت: نیروی انتظامی نیز به عنوان بخشی از پیکره مردم ضمن قبول و احترام به درخواست های مردم، آماده همه نوع همکاری در راستای خدمت به مردم است.
وی با بیان اینکه شهردار ورامین طبق قانون مکلف به اعلام به راهور و رعایت نکات ایمنی می باشد، اظهار داشت: شهرداری هیچ گونه هماهنگی با پلیس راهور انجام نداده و حدود سه ساعت بعد از اعلام قانونی پلیس راهور نامه را به دبیرخانه این سازمان تحویل داده است.
فرمانده بخش یک پلیس راهور شهرستان ورامین با تاکید بر اینکه مستندات نامه نگاری ها در دبیرخانه پلیس راهور موجود است، اذعان کرد: نامه شهرداری به تاریخ ۲۱ بهمن ۹۵ در روز ۲۸ بهمن و سه ساعت بعد از اقدام  به آسفالت، توسط معاون عمران شهرداری به پلیس راهور تحویل داده شده است.
وی با اشاره به اینکه بی برنامگی و عدم هماهنگی اقدام شهرداری در رابطه با پروژه آسفالت خیابان شهید رجایی مشکلات فراوانی را به وجود آورد، گفت: با توجه به اینکه اقدام پیمانکار این پروژه بر خلاف نص صریح قانون بوده و باعث بسته شدن مسیر و اخلال در نظم و ترافیک عمومی شهر شد، مردم  تماس های زیادی را با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ در این رابطه ثبت کردند.
سرهنگ بوداغی افزود: بر همین اساس پلیس راهور جهت حفظ جان مردم و جلوگیری از حوادث و خطرات پیش بینی نشده و حفظ نظم و امینت ترافیکی شهر و همچنین به دلیل نقض مقررات و عدم رعایت ضوابط و استانداردهای ایمنی بر عملیات اجرایی راه ها، این پروژه را متوقف کرد.
وی در ادامه به منظور شفاف سازی اذهان عمومی به بیان چند ماده قانونی در این رابطه پرداخت و گفت: بر اساس ماده ۲۱۱ قانون، دستگاه های مسئول موظفند پیش از بسته شدن تمام یا بخشی از راه برای انجام هر نوع عملیات اجرایی اعم از تعریض، تعمیر، نگهداری، حفاری و مانند آنها، هماهنگی های لازم را انجام داده و با اطلاع ادارات راهنمایی و رانندگی و یا پلیس راه اقدام و مراتب را به آگاهی مردم برسانند.
سرهنگ بوداغی به ماده ۲۱۲ قانون نیز اشاره کرد و گفت: مطابق آن ماده قانونی، اشخاصی که به هر عنوان روی راه های عمومی کار می کنند، موظفند پیش از شروع به کار، علائم ایمنی عبور و مرور را بر اساس ضوابط و استاندارهای ایمنی در عملیات اجرایی راه ها که به تأیید مسئولین مرتبط می رسددرمحل نصب و همچنین لوازم کار، لباس های کارگران و وسایل خود را به علائم هشدار دهنده مجهز نمایند. در غیر اینصورت مأموران راهنمایی ورانندگی و پلیس راه موظفند از کار آنان جلوگیری به عمل آورند.
وی ماده ۲۱۴ قانون را نیز اینگونه توضیح داد: جز مأموران صلاحیت دار، هیچکس حق ندارد برای هدایت، حفاظت و کنترل وسایل نقیله در سواره خیابان بایستد یا قدم بزند.
وی با بیان اینکه پلیس خود را کاملاً مطیع قانون می داند، افزود: براساس این مواد قانونی، اقدامات پلیس راهور کاملاً بر طبق ضوابط و قوانین بوده است.
فرمانده بخش یک پلیس راهور شهرستان ورامین خاطرنشان کرد: پلیس با شرط رعایت قانون آماده همکاری قانونمند با همه ارگانها و اشخاص است.
وی با اشاره به تأکیدات فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) مبنی بر قانونمندی و اینکه ایشان قانون جمهوی اسلامی ایران را حدودالله اعلام کردند، گفت: پلیس راهور بر اساس فرامین مقام معظم رهبری، قانونمندی را سرلوحه کار خود قرارداده است.
وی با تأکید مجدد بر قانون مداری نیروی انتظامی، گفت: حضرت آیت الله خامنه ای مدظله العالی خطاب به فرماندهان ناجا فرموده اند: «شما پنجه فولادی نظام هستید و پشتوانه قانون، نباید بگذارید قانون نقض شود و تخلف انجام گیرد، حفظ نظم و امنیت بر عهده شماست».
سرهنگ بوداغی افزود: پلیس در اجرای تدابیر و فرامین رهبری عزیز و فرزانه، برای قانونمندی، در اجرای قوانین و مقررات با هیچ شخص یا نهادی تعارف ندارد.
وی ضمن اشاره به اینکه همکاری همه جانبه، قانونمند و با احترام به همگان سرلوحه فعالیت پلیس است، گفت: در صورت تکرار این گونه اقدامات بر خلاف ضوابط که امنیت و جان مردم را به خطر می اندازند ضمن انجام قانون، مراتب را به عنوان اخلال در نظم و امنیت عمومی و انسداد شارع، طبق قانون مجازات اسلامی، به مراجع محترم قضایی جهت تصمیم مقتضی تسلیم خواهد نمود.
وی در پایان ضمن قدردانی از همراهی و همدلی مردم و مسئولان با نیروی انتظامی، گفت: پلیس خود را خدمتگزار، سرباز اسلام، انقلاب، ولایت و مردم سلحشور شهید پرور ورامین می داند.

منبع: راوی امروز

کد مطلب: 961
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری