خدایی‌راد:
فرهنگ‌سازی برخورد صحیح با کودکان کار باید شکل بگیرد
تاریخ انتشار : خرداد ۳۱, ۱۳۹۹ ۶:۴۵ ب.ظ
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان قرچک بر لزوم فرهنگ‌سازی میان مسئولان و مردم برای برخورد صحیح با کودکان کار تأکید کرد.
 فرهنگ‌سازی برخورد صحیح با کودکان کار باید شکل بگیرد

به گزارش ندای وارنا؛  حمیدرضا خدایی‌راد در سومین نشست کارگروه فرهنگی، اجتماعی و سلامت شهرستان قرچک در سال ۹۹ بیان داشت: نحوه برخورد و آسیب‌شناسی موقعیت اجتماعی، روانی، فرهنگی و از همه مهم‌تر دیدگاه انسانی نسبت به کودکان کار باید اصولی و بر مبنای مطالعات علمی دقیق باشد.
وی افزود: بسیاری از این کودکان بی‌سرپرست هستند و توسط گروه‌های سوءاستفاده‌کننده، در امر تکدی‌گری به کار گرفته می‌شوند و برخی دیگر نیز باوجود داشتن خانواده، به‌نوعی منبع درآمد اولیاء خود محسوب می‌شوند و ناچارند کار کنند تا مخارج خانواده تأمین شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان قرچک تأکید کرد: کودکان کار یا از هیچ حقوق ابتدایی و انسانی برخوردار نیستند و یا کم‌ترین نیازهای انسانی آن‌ها تأمین شده است.

وی اضافه کرد: این کودکان که به‌نوعی در جامعه رها شده‌اند و توجه چندانی به آن‌ها نمی‌شود، در معرض انواع مخاطراتی هستند که ممکن است آینده‌ اجتماعی و فرهنگی‌شان را تحت تأثیر قرار دهد و طبیعی است که این مخاطرات در شاکله کل جامعه نیز تأثیر منفی خواهد داشت.

خدایی‌راد یادآور شد: باوجوداینکه تاکنون فعالیت‌های بسیاری در راستای حمایت از کودکان کار صورت گرفته اما باید در اقدامی وسیع‌ و مؤثرتر با همکاری بهزيستی و کلیه نهادهای مسئول، تمام کودکان کار سازمان‌دهی شوند و برای آینده آنان نیز برنامه‌ریزی جامع انجام شود.

وی با بیان اینکه سعی شده در شهرستان قرچک کوتاهی در این خصوص صورت نگیرد، افزود: برای پیشگیری از عدم توجه به امور ارتقای فرهنگی، تحصیلی و اجتماعی کودکان کار، باید برنامه‌ریزی‌های اساسی و بهتری شکل بگیرد تا این آسیب اجتماعی مهم در جامعه ریشه‌کن شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان قرچک در همین راستا، بر لزوم فرهنگ‌سازی میان مسئولان و مردم برای برخورد صحیح با کودکان کار تأکید کرد و گفت: نهادهای حمایتی و حتی سازمان‌های مردم‌نهاد پیشنهادهای خود را ارائه دهند تا در این خصوص بتوان با سیستمی یکپارچه و علمی، از افزایش آسیب‌های اجتماعی مرتبط با این امر مقابله کرد.

 

کد مطلب: 8892
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری